Sendmail a pozdrzanie velkej posty na noc

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Čtvrtek Duben 18 17:44:49 CEST 2002

> [...]
> To: sendmail na linux.cz
> 	Jeste jsem se problemu ze zvedavosti chvili povenoval a tak mohu pomoci
> jeste par detailnejsimi informacemi (ale ani tak to neni step-by-step
> navod, to proto, ze jsem zatim nijak detailne nepronikl do konceptu
> skupin front).
>
> 	Ten ruleset, o kterem byla rec se jmenuje "queuegroup", na vstupu dostava
> jmeno prijemce (coz nas pro nase ucely az zas tak nezajima) a ocekava
> se, ze vrati $#GROUPNAME.
>
> 		Makro obsahujici velikost se pak jmenuje 'msg_size'.
>
> Ruleset by pak tedy mohl vypadat nejak takhle:

To je uz uplna magie... Mozna by bylo dobre nekterym mene zbehlym
ucastnikum konference (snad to nejsem jen ja) vysvetlit ponekud podrobneji,
jak to funguje. Napr. nechapu, jaky je vztah mezi "NightLimit" a "SLimit"
a co konkretne vypadne z "$(SLimit l $@ $&{msg_size} $@ 1536000 $)".
Pokud je to vse nekde popsano, omlouvam se a staci odkaz (doufam, ze ne
na zdrojaky sendmailu nebo na "bichli" od O'Reillyho).

> Pisi to uz zase popameti, takze to nemusi byt uplne v poradku. Limit je
> nastaven na 1536000B a jmena fromt jsou JUSTNOW a ATNIGHT - pak by
> zbyvalo jeste zprovoznit prislusne daemony ve vhodne doby obsluhujici
> tyto fromty.

A to by ty daemony spoustely neco jako "sendmail -q" (se specifikaci
prislusne fronty)?

Nemohu posoudit narocnost takoveho reseni, ale dovolim si napsat, jak bych
to zkusil delat. Kdyby se vyskytl podobny pozadavek, asi bych veskerou
postu danym smerem daval nejakemu maileru s F=e (expensive),
specifikoval bych volbu, aby se takove zpravy hned neodesilaly
("O HoldExpensive=True") a pak uz by to bylo snad dost jednoduche. Asi by
stacilo nejakym programkem (i skriptem) probirat spool-dir a kontrolovat
velikosti souboru typu dfID (s neexistujicim xfID, aby se nepreposilaly
jeste zcela neprijate zpravy): pro ty nadlimitni davat pro dane ID
"sendmail -qIID" pouze v definovane "nocni" dobe, pro podlimitni vzdy.
Nevyhodou by mozna byla nejaka ztrata paralelismu, i kdyz treba pri
spousteni "sendmail -qIID &" (na pozadi) by nemusela byt tak velka
(navic mam dojem, ze by misto vyse uvadenych 2 daemonu stacil jeden).
Bylo by to mozna trochu "bastlovni", ale snad by to mohlo fungovat
(samozrejme sendmail-daemon by nesmel bezet s -qtime, aby to neposilal
tomu udelatku "pod rukou").

Doufam, ze to neni uplny blabol a dekuji za prip. kriticke pripominky.
--
                                                Lubos Kaspar