smart relay

Dan Lukes dan na obluda.cz
Sobota Duben 20 08:37:23 CEST 2002

uhlar na fantomas.sk wrote:
> Dan Lukes <dan na obluda.cz> wrote:

> ->>> ->        Pokud si dobre pamatuju, tak pro "SMART_HOST" plati obdobne
> ->>> pravidla jako cilovou adresu, pro uvadeni jmen v mailertable a v
> ->>> podobnych konfiguracnich souborech - tedy jmeno se resolvi nejprve
> ->>> pres MX zaznamy podle poradi priority a neni-li MX zaznamu, pak se
> ->>> zkousi A zaznam. Nechcete-li takovy postup, pak musite nazev stroje
> ->>> uzavrit do hranatych zavorek.
>
> ->>> pokial viem ja tak to praveze neplati a pre SMART_HOST sa pouziva iba
> ->>> A resp gethostbyname.

> [...]

	Ted jsem to zkousel na 8.12.? ale dost jiste si troufam tvrdit, ze poprve
jsem se s touto vlastnosti seznamil pred nejmene tremi (a spise peti)
lety - takze uz v te dobe to v tehdejsi verzi nejspis bylo.

	Mimochodem, to, zda tam tato vlastnost je nebo neni neni, alespon dnes,
zalezitosti rulesetu, tohle dela az koncovy mailer (obvykle esmtp). Ten
dostava adresy smart_relay stejnym zpusobem jako jine adresy (tedy na
sve urovni netusi, ze jde o nej) a proto chovani odlisne ani byt nemuze.
Nicmene, nekdo mi psal (nebo dokonce tady v konferenci), ze toto chovani
lze vypnout jednim z optionu maileru, takze pokud tomu tak ve vasem
pripade bylo, pak jste mohl pozorovat to, co rikate i na novejsi verzi.
Navic, v pripade dumb-MTA, ktery vsechny postu odesila na jeden stroj by
takove nastaveni nebylo nesmyslne, takze se da rozumne ocekavat, ze by
takove byt mohlo.

							Dan

--
Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan na obluda.cz, dan na freebsd.cz, dan na kolej.mff.cuni.cz, dan na fio.cz