MTA vs. antivir (Re: Postfix a mailertable)

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Čtvrtek Duben 25 11:34:08 CEST 2002

> Date: Thu, 25 Apr 2002 09:48:14 +0200 (=?iso-8859-2?Q?St=F8edn=ED_Evropa_=28letn=ED__=E8as=29?=)
> From: Petr Simek <psimek na jcu.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: Postfix a mailertable

> Ja myslim ze tyhle narky jsou k nicemu. Pokud nekdo chce nebo musi zavest na
> mailovy server antivir, tak zde se kvalifikovane dozvi jak na to a to je
> dobre. Podle mne je to uzitecne.

Uzitecne je to jen pro MS, protoze muze takto dal zasvinovat svet svymi
programovymi bastardy. Stejne by me zajimalo, jestli vyrobci antiviru
plati nejake desatky Microsoftu. Asi by meli, protoze kdyby MS opravil
virove bugy, prisli by o praci. Gates je vlastne dobrak, protoze takto
zajistuje vetsi zamestnanost... :-(

> Tenhle pohled na MTA co vsechno ma delat a co ne je (podle meho nazoru)
> ponekud mimo. Kdysi taky neexistovaly zdadna antispam pravidla, omezeni
> relayingu, RBL apod. Ucelem mailserveru bylo prevzit postu a snazit se
> ji dorucit na spravne misto. Pak se objevili spameri a nasledne vsechny
> tyhle funkce. Ted jsou tu virove zaplavy diky produktum MS.

To je demagogie nahravajici jen tomu, aby si lide jeste vic narazili na
oci MS-klapky. Srovnavat spamy a MS-viry je jako scitat povestna jablka
s hruskami. Spam je zalezitost nezavisla na platforme MUA, kdezto
MS-vir ohrozuje jen OS, kde bezi MUA, tj. MS-Win-XX.

> Muzeme narikat a nadavat microsoftu, ale to problem nevyresi, bohuzel.

Microsoftu neni ucelne nadavat, na to ma hrosi kuzi ("this is a feature").
Jeho zakaznici by meli pozadovat napravu - pokud by ji nedodal, vratit
mu jeho blativy SW a pozadovat vraceni penez. Jenze k tomu je prave nutne
sundat z oci MS-klapky a uvedomit si, ze MUA neni jen MS-Outlook. Treba
jeden muj byvaly spoluzak (architekt, "nerozumi pocitacum") taky dlouho
nechapal, ale kdyz mu MS-Outlook rozeslal vir, aniz by "otevrel" zpravu,
konecne pochopil, ze je treba pouzivat neco jineho.

> Jako na vsechny
> drivejsi negativa prichazi i ted obranna reakce a je dost pravedepodobne
> ze za par let uz se to do maileru nebude muset 'dodelavat' ale budou k tomu
> samy uzpusobeny aby slo jednoduse zapojit antivirovou kontrolu do procesu
> prenosu a zpracovani posty.

Ano, to je typicka predstava MS-pohunka. Proc by se mela vsude premilat
posta a prosivat MS-viry, kdyz jinym MUA nez pod MS-OS nevadi? Proc si
sve viry nechyta sam MS-Outlook/Exchange? Krome toho treba mne se vubec
nelibi takova cenzura posty. Pokud by se obecne prijala takova "vize"
fizlovani obsahu zasilek, je treba si dobre uvedomit, jakou moc by meli
vyrobci antiviru: uplne "legalne" by mohli sledovat obsah "kontrolovanych"
zprav! Dekuji pekne, nechci. Proto je zahodno posilat (aspon dulezitejsi)
zpravy zasifrovane, pak jsou antiviry nahrane.
--
                                                Lubos Kaspar

---
Odchozi zprava doplnena o viry. Virova baze AVH bla bla.