MTA vs. antivir (Re: Postfix a mailertable)

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Duben 25 11:46:39 CEST 2002

On Thu, 25 Apr 2002, Lubos Kaspar wrote:

> To je demagogie nahravajici jen tomu, aby si lide jeste vic narazili na
> oci MS-klapky. Srovnavat spamy a MS-viry je jako scitat povestna jablka
> s hruskami. Spam je zalezitost nezavisla na platforme MUA, kdezto
> MS-vir ohrozuje jen OS, kde bezi MUA, tj. MS-Win-XX.

Myslim ze mate klapky na ocich - MS vir ktery ma 150Kb a rozesila se stylem
one-to-many zatezuje MTA a linky organizaci a tim jejich schopnost sitove
a SMTP komunikace. Je nanejvys zadouci takovy datovy tok likvidovat a
nejlepe v centru kterym musi projit -> MTA. Nejde tu jen o pohodli a bezpeci
uzivatelu MS, ale o dobrou funkcnost site a SMTP sluzby

> Ano, to je typicka predstava MS-pohunka. Proc by se mela vsude premilat

Ty osobni invektivy svedci spis o Vasi hlouposti.

> posta a prosivat MS-viry, kdyz jinym MUA nez pod MS-OS nevadi? Proc si
> sve viry nechyta sam MS-Outlook/Exchange? Krome toho treba mne se vubec
> nelibi takova cenzura posty. Pokud by se obecne prijala takova "vize"
> fizlovani obsahu zasilek, je treba si dobre uvedomit, jakou moc by meli
> vyrobci antiviru: uplne "legalne" by mohli sledovat obsah "kontrolovanych"
> zprav! Dekuji pekne, nechci. Proto je zahodno posilat (aspon dulezitejsi)
> zpravy zasifrovane, pak jsou antiviry nahrane.

Pokud by se posilaly pouze sifrovane zpravy, jsou nahrane predevsim viry
nebot zasifrovany virus ktery se neda 'rozsifrovat' a spustit nikoho
neohrozi a nemuze se dal sirit. Antiviry by pak nebyly potreba.