Pouziti adresy postmaster@ z jine adresy nez kde sidli server

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pondělí Únor 18 15:08:20 CET 2002

> Date: Mon, 18 Feb 2002 13:00:36 +0100 (CET)
> From: Dan Ohnesorg <dan na feld.cvut.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Pouziti adresy postmaster@ z jine adresy nez kde sidli server
>
> Mel bych na plenum dotaz. Obratil se na me zakaznik s prosbou o pomoc pri
> hledani chyby v konfiguraci posty. Dochazi u nej k nahodnym chybam
> doruceni o kterych nema zadne zaznamy v logu.
>
> Kdyz studuji neprilis obsahle hlavicky vracenych zprav, usuzji z nich, ze
> jeho MX servery (smtpmail1.iol.cz a smtpmail2.iol.cz) vraci nedorucitelnou
> [...]

Podle me to asi dobre neni. Navic zkusenost ukazuje, ze u nekterych domen je
adresa postmaster na domena nedorucitelna... (i kdyz mam dojem, ze podle
RFC ma byt korektni adresa Postmaster na domena, ale to asi neni ve vetsine
pripadu podstatne - setkal se snad uz nekdo s tim, ze by vyskyt velkych
pismen byl urcujici?). Ale treba si postmaster na iol.cz hlida, aby ty adresy,
pod kterymi odpovida, dorucitelne byly. Rovnez muze byt podstatne, mate-li
na mysli SMTP "mail from:" (RFC2821 - tam by u chybovych zprav melo byt <>)
nebo From: (RFC2822). Jsou-li adresy s Postmaster na zakaznikova-domena uvedeny
v hlavicce From:, muze to byt proto, aby program typu MUA pouzil prednostne
tuto adresu jako implicitni pro odpoved (treba si dorucitelnost cilovych
adresa zajistuje zakaznik a pak je to na miste). V tom pripade by ale asi bylo
"slusne", kdyby skutecny odesilatel byl uveden v hlavicce Sender:.
--
                                                Lubos Kaspar