Pouziti adresy postmaster@ z jine adresy nez kde sidli server

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pondělí Únor 18 15:26:51 CET 2002

On Mon, 18 Feb 2002, Lubos Kaspar wrote:

> Podle me to asi dobre neni. Navic zkusenost ukazuje, ze u nekterych domen je
> adresa postmaster na domena nedorucitelna... (i kdyz mam dojem, ze podle
> RFC ma byt korektni adresa Postmaster na domena, ale to asi neni ve vetsine
> pripadu podstatne - setkal se snad uz nekdo s tim, ze by vyskyt velkych

Protoze nekteri spravci jsou totalni ignoranti a nemaji ani nejzakladnejsi
kvalifikaci pro to co delaji. Postmaster existovat proste musi a vzdycky
kdyz najdu domenu, kde nabiraji postu, ale tohle konto neexistuje (protoze
na exchagi pouzivaji radeji administrator), tak jim napisu, jestli by si
nechteli zalozit nejakou vlastni sit. Obvykle je to ale prd platne,
protoze kdyz nekdo nevi co je RFC, tak je tezke mu vysvetlit, ze je to
zavazna norma.

> pismen byl urcujici?). Ale treba si postmaster na iol.cz hlida, aby ty adresy,

Velikost pismen u postmastra se rozlisovat nesmi a nesmi se rozlisovat v
tom co je za zavinacem. U ostatnich jmen se pred zavinacem velikost pismen
zpravidla nerozlisuje, ale muze na ni zalezet a nesmi byt menena. To
platilo uz v RFC822.

> pod kterymi odpovida, dorucitelne byly. Rovnez muze byt podstatne, mate-li
> na mysli SMTP "mail from:" (RFC2821 - tam by u chybovych zprav melo byt <>)
> nebo From: (RFC2822). Jsou-li adresy s Postmaster na zakaznikova-domena uvedeny
> v hlavicce From:, muze to byt proto, aby program typu MUA pouzil prednostne
> tuto adresu jako implicitni pro odpoved (treba si dorucitelnost cilovych
> adresa zajistuje zakaznik a pak je to na miste). V tom pripade by ale asi bylo
> "slusne", kdyby skutecny odesilatel byl uveden v hlavicce Sender:.

Co bylo v transportni obalce u jiz dorucene posty houby poznam. Jde mi o
hlavicky From: ve zprave.

Potiz je, ze k chybe doruceni doslo na iol, takze kdyz se chce ten, kdo
obdrzel hlasku, ze jeho zprava nedosla, zeptat co se deje, tak mu k tomu
postmaster zakaznika nemuze nic rict, protoze nema k dispozici jediny
podklad, podle ktereho by to mohl zjistit. Navic v te vracene zprave je
jen, ze doslo k chybe 551 u te a te adresy, ale zcela tam chybi klasicke
while speaking with, nebo proste jakakoliv jina identifikace stroje, ktery
timto chybovym kodem odpovedel. To uz jsem sepsal a je to vec, kterou jim
vytknu jednoznacne, ale u tohole tvareni se, ze chybovou hlasku generuje
nekdo jiny je to slozitejsi.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Reklama:
 Jeden dolar, ktery vynalozite na vymyti mozku kupujicich se vrati
 efektivneji nez dolar, ktery utratite za zlepseni vyrobku.