Pouziti adresy postmaster@ z jine adresy nez kde sidli server

Dan Lukes dan na obluda.cz
Čtvrtek Únor 21 21:28:15 CET 2002

Jaroslav Snajdr wrote:

> Ja myslim, ze to neni zadna tragedie. postmaster na zakaznik.cz je adresa
> cloveka, ktery se stara o to, aby vsechny maily do domeny zakaznik.cz
> stastne dosly. A to bez ohledu na to, jestli prisel rovnou na primarni
> MX server, nebo oklikou pres zalozni server u providera.

	No, to je sice pravda, ale je dost nestastne, kdyz je to adresa
cloveka, ktery nema pristup k LOGum ani dalsim informacim na stroji,
ktery dopis opravdu odmitnul. Jedine, co pak ma v ruce je chybove
hlaseni, ktere sam udajne poslal a ktere je zoufale neuplne a k
jakemukoliv dohledani zavady nestaci.

	O DOST uzitecnejsi by bylo, kdyby tam byla adresa, ktery k potrebnym
informacim pristup ma dokaze duvod odmitnuti zjistit, a pokud je chyba
na strane jeho, tak take odstranit.

	Tragedie to samozrejme neni, ale optimalni nastaveni to take neni -
tedy, z hlediska ISP to optimalni samozrejme je (jeho zamestnanci nemusi
nic delat), ale z hlediska zakaznika jehoz domena je mail-hostovana to
rozhodne optimalni neni (obraci se na nej lide se zadostmi o reseni
problemu aniz by on mel informace pro reseni nutne - a stejne musi
kontaktovat toho spravce, jehoz adresa mela byt v chybovem hlaseni
rovnou). Nicmene, jestli je ta sluzba tak lacina, ze se zakaznikovi
vyplati i za techto podminek, nebo jestli radeji prejde (mozna k
drazsimu, i kdyz kdo vi) poskytovateli, ktery bude lepe reflektovat jeho
potreby, to uz je rozhodnuti obchodni.

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz