Postfix a 8BITMIME

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pondělí Únor 25 12:24:54 CET 2002

On Mon, 25 Feb 2002, Jan Liska wrote:

> Ja prave nevedel, na zaklade ceho se ma klient pri odesilani rozhodnout,
> ze mail ma jit v 8BITMIME -- jestli na to treba neni nejaka tajna
> hlavicka, kterou je treba doplnit. Jestli je to ale takhle (tj. kontrola
> mailu, jestli vsechny znaky maji nulovy osmy bit), tak postfixu asi neni
> pomoci...

Funguje to takle, klient se pripoji na server, ten se ohlasi jako SMTP
server  a nebo jako ESMTP server. V druhem pripade klient misto helo
navaze spojeni pres EHLO, na to server vypise seznam podporovanych
extenzi. Mezi nimi muze byt i 8BITMIME, pokud to tam je,
klient muze tuto extenzi vyuzit a serveru to da najevo tim, ze u mail from
uvede parametr BODY=8BITMIME. U takove zpravy ma server povinnost ji pri
predani na jiny server (ktery se neohlasi jako ESMTP a nebo nebude mit v
seznamu extenzi 8BITMIME), prevest na 7 bit.

Jestli zprava obsahuje 8bit znaky se v postfixu tusim nekontroluje, v
senmailu asi take ne a urcite se to kontroluje v courieru. Pokud je v
sedmibitove zprave 8 bit znak, mel by server po prijeti tela vyhodit chybu
data format error.

To ze je s timhle v postfixu problem me docela prekvapuje. Nijak jsem to
nezkoumal, ale dorucuji denne okolo 16000 zprav posfixem a tak tretina asi
bude 8bitmime. Budu se muset podivat tcpdumpem, jestli to fakt zapomina na
ten parametr u from.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nekdy je rozumne o krok ustoupit, aby se prodlouzil rozbeh.