message id

Michal Hajek hajek1 na kolej.mff.cuni.cz
Pátek Leden 25 11:35:22 CET 2002

Dobry den, mam nasledujici problem.
z "mail serveru" jsem si po nejakou dobu stahoval postu (fetchmailem),
 kterou se mizahy podarilo na mem
stroji zahodit (stav trval necely 1 den). Nyni bych rad z logu "mail
serveru" vycetl, od koho mi v inkriminovanou dobu prisly maily na "mail
server" (rekneme pro uzivatele hajek1 :)) . V logu sveho stroje mam radky

tohoto typu:

Jan 24 15:00:05 KFK-61 sendmail[20046]: g0OE05v20046: tcpwrappers
(localhost, 127.0.0.1) rejection

Zajimalo by me, jestli to "g0OE05v20046" je univerzalni id prislusneho
message (cili staci tyto hledat v logu "mail serveru" ) nebo jestli si je
to neco (ani nevim, jestli je to vskutku messageID) vytvorene na mem
stroji.
Je tu jeste jeden druhorady problem a sice, ze "mail server" je pomerne
hodne vytizena masina a log je desive dlouhy. Spravce (zrejme proto)
chce soubor rozsekat a pak teprve prohlizet. Kdyby jste mi nekdo poradil
(staci tip...) jak efektivne ten log prohledat (nebo rozsekat a
prohledat) tak, aby "mail server" byl touto cinnosti pripraven o co
nejmensi vykon, byl bych vam velmi vdecny. Jedna se o HP-UX.
Muj stroj je redhat 7.0. Obe masiny pouzivaji sendmail.
Mnohokrate dekuji za pripadne rady/tipy/triky... ;)
Zdravi Michal Hajek