Znak '+' v emailove adrese

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Čtvrtek Červenec 11 14:49:46 CEST 2002

> From: "Dalibor Toman" <dtoman na fortech.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: Re: Znak '+' v emailove adrese
> Date: Thu, 11 Jul 2002 08:53:32 +0200
> sice podle RFC 2821 a 2822 je mozne pouzit v emailove adrese vselicos
> ale ja bych rozhodne dal ruce pryc od vsech znaku, ktere nejsou
> obvykle (vse krome '0'..'9','a'..'z', '.', '_' v textu pred
> zavinacem).

Rad bych jen upozornil, ze velmi vhodnym znakem (doprostred casti
adresy pred @) je i "-" (minus), a to zvlast jako alternativa
k "_" (podtrzitko), kterezto za prilis sikovne povazovat asi moc
nelze, nebot:
1. na klavesnici se obtizne pise (je v horni sade a je tedy nutno
   mackat premykac/shift);
2. pri zobrazeni v HTML jako podtrzeny text (napr. je to obvykle u
   hyperlinku, tj. u typu "<a href=...>text</a>") dost splyva
   s podtrzenim, takze hrozi zamena s mezerou (zvlast u BFU), coz
   muze byt pro dorucitelnost takto desinterpretovane adresy fatalni.

> Na teto adrese je komentar k jednotlivym znakum povolenym pred
> zavinacem (definice ve zminenych RFC spise odrazi zbozna prani
> autoru specifikace..:-) )
> http://www.remote.org/jochen/mail/info/chars.html

To je moc pekny prehled. Vyse uvedenou poznamkou si tez dovoluji
komentovat hodnoceni pouzivani podtrzitka na dotycne WWW-strance, kde
se pise:
"OK: Allowed without restrictions. Often used in mail addresses
 of the form firstname_lastname na example.com.".

Celkove asi lze doporucit na zacatku a na konci casti adresy pred @
pouzivat pouze znaky alfanumericke (napr. tecka nesmi byt podle RFC 2821
poslednim znakem pred @).
--
Lubos Kaspar