dialup a rozlisovani posty

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pondělí Březen 11 13:09:13 CET 2002

> From: Jan Povolny <povolnyj na quick.cz>
> Subject: dialup a rozlisovani posty
> Date: Sat, 09 Mar 2002 19:34:06 +0100
> To: sendmail na linux.cz
> Druhy dotaz se tyka trochu pochybne aktivity. Potreboval bych ke kazdemu
> mailu, ktery jde do internetu a ceka ve fronte na odeslani pridat adresata
> tak, abych ziskal jeho kopii a dorucil ji na jednu lokalni adresu. Proste
> majitel firmy chce kopie vsech odchozich mailu. Zatim to resim dost odporne
> tak, ze hlidam adresar mqueue a kopie preposilam pomoci prikazu "mail", pak
> ale dochazi u diakritiky k prisernostem.

Pomineme-li pravni problematiku takoveho fizlovani (dostatecne ji rozebral
Dan Lukes), tak osobne bych za pomerne schudny povazoval problizne
tento postup (je to jen napad, takze vlastni realizace treba muze mit
nejaka uskali - mozna i neprekonatelna -, ktera mi mohla uniknout):

1. pro postu urcenou k odeslani mimo mistni intranet
   pouzit pro dany mailer priznak "e" (expensive) a volbu "HoldExpensive=True";
   tim by se zpravy mely jen ulozit do fronty a nemelo by se zkouset jejich
   neprodlene odeslani;
2. soubory s takto odlozenymi zasilkami nekam prubezne kopirovat (cp) a
   odesilat (sendmail -q -I) nejakym "cyklitkem", zatimco ty, co jsou urceny
   k doruceni v mistni siti a nahodou by "uvazly", jen preposilat
   (sendmail -q -I) - to vyzaduje aspon nejaky skriptik, ktery by v souborech
   q* dovedl najit radky zacinajici "R" a "posoudit", jde-li o zasilku
   urcenou ven nebo dovnitr.

Mozna to vsak bude spojeno s nejakymi nesnazemi ohledne synchronizace ap.

Jinou moznosti je asi postu urcenou ven posilat do nejakeho programu
(mailer=prog, ten by musel jako parametr dostat seznam SMTP-obalkovych
prijemcu), ktery by pred odeslanim (sendmail -fodesilatel prijemci) obsah
nekam zkopiroval. Krome nutnosti napsat tento (principialne jednoduchy) program
by to melo jeste ten efekt, ze by ve zprave pribyla jedna hlavicka "Received:".

Pred realizaci bych velmi doporucoval ze stavajicich mail-logu poscitat
objemy takto potencialne uschovavanych zprav (treba po dnech) - to by melo
pomoci odhadnout, jak dlouhy casovy usek bude mozno drzet v beznem "archivu"
na discich.
--
                                                Lubos Kaspar