verejna slozka v IMAP

Dan Ohnesorg Dan na ohnesorg.cz
Pátek Březen 15 19:13:38 CET 2002

Dne Fri, Mar 15, 2002 at 04:08:02PM +0100, Jan Svec napsal:

> IMAP-2000c. Jelikoz o IMAPu nic nevim, myslel jsem, ze je to nejaka obecna
> zalezitost, nezavisla na konkr. serveru. BTW zrovna Vy jste o tom mluvil na
> sve prednasce na lonske Linux Hall na Invexu. Rikal jste, ze je to snad
> pomerne neznama vec, ale uz si to presne nepamatuji...

Zalezitost je samozrejme obecna, je definovana v protokolu IMAP, ale jak
se stane, ze nektery konkretni server tu sluzbu poskytne uz obecne neni.

U imap2000 se musi zalozit uzivatel imapshared a imap se potom
bude odkazovat na jeho mailbox a bude ho sdilet. Krome toho ten mailbox
bude muset byt ve formatu mbx, aby se do nej dalo soucasne zapisovat
vice demony (u IMAPu neskodi, kdyz jsou v mbx vsechny foldery).

> BTW kdyz uz mluvime o tech verzich - muzete oznacit nejaky IMAP server jako
>    lepsi ? (Vim ze takhle obecne je to tezke. Chystam se ho nasadit na
> siti s asi 200 uzivateli, tak mi jde o to, jestli je nektery treba
> vhodnejsi pro vetsi zatizeni, konfigurovatelnejsi, atd...)

200 lidi pravdepodobne nevygeneruje znatelne zatizeni. Mozna na
procesor kvuli rezii SSL spojeni. Ono takze zalezi na tom, jestli uzivatel
ma 100 mailu za hodinu nebo za mesic a jestli checkuje novou postu jednou
za minutu nebo jednou za 30 minut (implicitni hodnota v outlooku).

Obecne se da rici, ze imap-2000 je dobry kdyz uzivatele ctou postu
soucasne na konzoli a soucasne imapem. Na to je skvely, trochu slabsi je
to s bezpecnosti, protoze je to program psany v sendmailoidnim stylu.
Velky, umi vsechno mozne, bezi dost znacnou cast svych sluzeb pod rootem.

Kdyz maji uzivatele jen mailboxy a nectou postu lokalne,
je asi lepsi cyrus a nebo courier. Courier pry netestuje
dostatecne retezce na nebezpeci pretecenu bufferu, ale nevim o tom, ze
by existoval funkcni exploit. Cyrus by mel zvladnout sdilene slozky i ve
spolupraci s outlookem, protoze je neexportuje pres
namespace, ale tak nejak obycejne. Outlook
nema podporu pro namespace (ma implementovanou starou verzi protokolu).

Dne Fri, Mar 15, 2002 at 05:09:19PM +0100, Jirka Kosina napsal:
> [...]

Co se tyce news, tak tam se o provaze s news demonem a newsy se objevi v
imap slozce. Nevim jakou to ma vlastne vyhodu. Snad jen tu, ze
to vsechno vidite v jednom klientovi.

> Obycejne staci ten soubor nakopirovat do adresare ve kterem ma dany
> uzivatel foldery, zalezi pak na klientu jak se s tim vyporada, nicmene lze
> s tim souborem normalne pracovat.
>
> Nevim jak je to presne ve specifikaci IMAP protokolu, tak dopodrobna jsem
> ji nestudoval, ale faktem zustava, ze se dost klientu takto chova ;)

Je definovan protokol, ktery se jmenuje tusim APAC a ten je prave o
ukladani souboru do IMAP slozek. Autori to psali kvuli konfiguracnim
souborum, ale obecne se tam da dat jakykoliv soubor. Potiz je,
ze spousta klientu to neprezije, outlook treba a ze ten je hodne
pouzivany. Obecne cim je klient blbejsi, tim lepe to snasi.

zdravim
dan

 / Dan Ohnesorg                              Dan na ohnesorg.cz \
<  Jinočanská 7                        252 19  Rudná u Prahy  >
 \ tel: +420 311 679679 +420 311 679976 fax: +420 311 679311 /