Sendmail + antispam

Martin Postulka Martin.Postulka na cerge-ei.cz
Pátek Květen 10 12:05:02 CEST 2002

Jan Gross wrote:

> .......... ja myslel neco automatickeho z nejake verejne databaze,
> protoze dat do blacklistu cely napr. yahoo.com je blbost a davat
> tam jednotlive mail adresy, tak to bych nedelal nic jinyho nez je tam
> pridavat a pridavat.

Nevim, jak je tahle, jinak pekna a zduvodnena, predstava realizovatelna.
Prohlizel jsem zbezne svou sbirku spamu (dostavam tak 5 denne), duplicity
v odesilateli jdou asi vetsinou na vrub toho, ze jsem dostal totez soucasne
nekolika kanaly. Takze se spis obavam, ze jsou to jednoucelove zalozene adresy,
ktere v zadne takove databazi z principu nemohou byt. (respektive, ne vcas)

Tady by asi nepomohlo nic mensiho nez aktivita spravce freemailu, ktery by
nejakym technickym opatrenim (napr. limit na pocet odeslanych emailu)
takovym praktikam zamezil. To by ovsem musel zduvodnit a obhajit pred
casti svych zakazniku a kdovi, je-li to v jeho zajmu. Donutit k takovemu
opatreni by ho mohl zrejme jen rozsahly bojkot jeho domeny, pak by ho
vlastni zakaznici (byt neplatici penezi) snad prinutili, aby v jejich zajmu pro
dobrou povest domeny neco podnikl.

Pro vas (i pro nas) z toho zrejme zbyva na vyber nekolik spatnych moznosti:
1. spam vadi vic, nez ztrata spojeni s yahoo -> DENY yahoo
2. spojeni s yahoo apod. nelze obetovat -> mazat spam, ( filtry na klientovi? :-(
3. znam partnery na yahoo (opakovany a pravidelny kontakt, mala fluktuace) ->
    DENY yahoo, ACCEPT seznam partneru
4. opakuj cyklus pro kazdy dalsi freemail (excite, hotmail, mail.ru, atp.) :-(

Martin Postulka