Sendmail + antispam

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pátek Květen 10 12:28:26 CEST 2002

Martin Postulka wrote:
> Nevim, jak je tahle, jinak pekna a zduvodnena, predstava realizovatelna.
> Prohlizel jsem zbezne svou sbirku spamu (dostavam tak 5 denne), duplicity

To mate dobre, ja mam nyni prumer kolem 40 az 60 spamu denne. Takze
pri zapnuti komplu obvykle hromadne smazu inbox, bohuzel casto
i s necim jinym nez je spam.

> v odesilateli jdou asi vetsinou na vrub toho, ze jsem dostal totez soucasne
> nekolika kanaly. Takze se spis obavam, ze jsou to jednoucelove zalozene adresy,
> ktere v zadne takove databazi z principu nemohou byt. (respektive, ne vcas)

Jsem premyslel o nejakem filtru do procmailu, co si bude dorucene maily
skladovat 2-3 tydny a pokud mail se shodnym obsahem z nejake vetsi
casti prijde vicekrat, tak potom je zacne odmitat s nejakym blabolem a
tyto
maily si pamatovat dllouhodobe, protoze casto chodi s tydenni/mesicni
periodou
porad dokola.
Tohle by mi snizilo pridel spamu tak na 1/5.
Uz  jen filtr likvidujici vse, co obsahuje pouze html cast by pomohl
asi o polovinu, ale zatim jsem nic takveho neozivoval.

> Pro vas (i pro nas) z toho zrejme zbyva na vyber nekolik spatnych moznosti:
> 1. spam vadi vic, nez ztrata spojeni s yahoo -> DENY yahoo
> 2. spojeni s yahoo apod. nelze obetovat -> mazat spam, ( filtry na klientovi? :-(
> 3. znam partnery na yahoo (opakovany a pravidelny kontakt, mala fluktuace) ->
>     DENY yahoo, ACCEPT seznam partneru

Tohle jsem uz delal, ale musel jsem toho nechat, protoze je to problem
uhlidat.

V cem vidim mozne reseni? Rozsireni digitalnich certifikatu.
Zacit po parterech vyzadovat server s certifikatem podepsanym nejakou
svetovou CA a taktez kazdy mail, vse odstatni likvidovat. Pak by bylo
aspon dohledatelne, kdo to doopravdy poslal a tlacit na nej. Jsem si
vedom problemu s prokazatelnosti o tom, ze to podepsal opravdu drzitel
certifikatu, ale likvidovat i maily podepsane pak timto individuem bude
plus.
A nejlepe zakon rikajici, ze fyzicka likvidace spamera je nutnou
sebeobranou. :-))

	Majkl