Domaci ukol [Was: doruceni do *.firma.cz - malinky problem]

Zdenek Kaminski xkaminsk na fi.muni.cz
Čtvrtek Říjen 24 18:00:27 CEST 2002

Dobry den,

> Ja jsem teda RFC o DNS moc nestudoval, ale nezda se mi, ze by hvezdickovy
> CNAME mel byt nejak "standardnejsi" nez hvezdickovy MX. Pokud o tom nekdo
> vi vic, mozna by bylo zajimave, kdyby nam to sdelil.

to by bylo super, taky by se mi to libilo.

> Takove ukoly davaji na FI MUNI studentum? Ponekud zvlastni... :-)

http://www.fi.muni.cz/~kas/p090/ a nekde uprostred stranky je Posta a tam
je zneni domaciho ukolu.

 Prijde mi to jako normalni zadani; do reci praxe prevedeno to podle me
znaci, ze mame externi firemni server (+primarni DNS - onen prvni pocitac)
a interni firemni server (onen druhy pocitac). Az na ten pozadavek
uzivatel na cokoliv.lab.fi.muni.cz mi to prijde uplne normalni.

 Ja proste zadani uzivatel na cokoliv.lab.fi.muni.cz pochopil tak
ze onen druhy pocitac proste tu postu prijme, pokud "uzivatel" je
lokalnim uzivatelem (a nebo nadefinovany alias) a to bez ohledu na to,
jestli je v dns zaznam pro cokoliv.lab.fi.muni.cz.

 Prepsanim nesmyslne hlavicky .. na cokoliv.lab.fi.muni.cz na smyslnou
lab.fi.muni.cz a pak to poslat na ten druhy smtp server, ktery by to
samozrejme prijal je resenim. Mozna bych i vypotil ono prepisovaci
pravidlo, konec koncu jedno tady uz zaznelo (a ja ho prubnu).

 Ale jak nakonfigurovat napr. qmail ci postfix na onom prvnim ci druhem
smtp serveru, to je taky otazka. Jenze ani qmail, ani postfix pouzivat
neumim a tak jsem vzal do ruky sendmail, ve kterem se "trosilililinku"
vyznam a pac mi vse zatim vzdy chodilo tak jak melo, nikdo mi to
nehacknul (coz mozna neni ten pravy argument), tak jsem na jiny smtp
server neprechazel, pac su strasne liny studovat novou dokumentaci...

 Podle me ma bud peseka prvni smtp server, ktery musi prepsat tu hlavicku
(ani nevim, jak moc mocni jsou qmail ci postfix v prepisovani; myslim, ze
sendmail nema konkurenci - je to jen pocit) a nebo ma peska ten druhy,
ktery musi pochopit, ze prijma postu pro lokalni_uzivatel@*.lab.fi.muni.cz
bez ohledu na tu hvezdicku.

 Me prislo jednodussi vyresit peska na druhem stroji (resp. hvezdickovy
zaznam v DNS na prvim stroji), navic onen uzivatel, kteremu ta posta dosla
vidi, ze to nekdo posilal na ten nesmysl...

 Jestli by nekomu nevadilo tady napsat, jak by to vypadalo u qmailu
resp. u postfixu, tak bych byl rad. Aji by me to zajimalo :-)

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://merlot.ics.muni.cz/