Z coho postavit MAILSERVER ?

Robert Madaj ml.linux.cz na istrobanka.sk
Středa Září 4 14:03:35 CEST 2002

Dobry den p. Marian,

priblizne rovnake to mam ja.

postavene: redhat, exim (smtpd), klasicky pop3, ale to si mozes
zmenit na imap resp. kompletne iny balik

HW: pentium na 800ke, diskove pole, enterprice masina
uptime ma dnes okolo 480 dni

MS> Potrebujem pre stredne velku firmu (cca. 400-500 zamestnancov) postavit
MS> mail server. Malo by to byt konkurencne EXCHANGE, tzn. malo by to umoznovat
MS> tieto veci:

MS> - webmail
Neomail, lebo je v perle (neinstaloval som na ten stroj
php, iba perl, lebo perl ide ako skriptovy jazyk pre exim)

MS> - quota na mailbox

nepouzivam, ale su nejake utilitky akko barrendero

MS> - zdielane zlozky (viditelne u klienta aj vo webmaile, tzn. ked nieco poslem
MS> cez webmail,
MS> aby som to videl v odoslanej poste u klienta)

imap ale zrejme taky co vie aj sharovane foldre.
CourierIMAP.

MS> - user friendly administracia - cez web, resp. v grafickom prostredi
MS> (aby zvladal bezne operacie robit aj obycajny admin)

webmin, linuxconf, plus to co potrebujes naskriptujes,
administratorske veci mam aj ja cez web
vratane ziadosti o konta, ktore potom prechadzam skriptom
a iba odtukavam yes/no, takze pri zakladani usrov nemam nejaku
velku pracu, ale uplne najlepsia adminstracia je cez konzolu
a klasicky userconf

MS> - na userlist sa mi javi ako najlepsia SQL databaza s prepojenim na WWW
MS> (zoznam mailov
MS> na intranete a pod.)

ja mam extra server s ldapom, na tvojom mieste by som
adresar ludi postavil na ldape
a userbazu vratane kont pre postu tiez tam,
v nejakych manoch k eximu a linuxu je postup ako
previest konta ludi z passwd do ldap.

MS> - logovanie prichadzajucej a odchadzajucej posty

to je normalne
dorobil som si len vlastny rotate logov, aby mi ich presuval
do mojich adresarov, kvoli archivu

MS> - nastavovanie automatickej odpovede (dovolenka, PN), forward, aliasy a pod.

exim.conf sa mi na toto prave najviac osvedcil
v perle vselijake skripty, plne prisposobitelne znenie systemovych
mailov, vratane vacation, aliases, a perfektny format .forward suborov

MS> - spolupraca s SMS branou (sms notifikacia o emaile)

to mam poriesene perlovym skriptom, bud cez nejake web rozhranie
to mam na inom pocitaci, postovy server len na sms branu posiela maily
alebo napr. skriptom samsem, ktory pracuje s mobilom ako je nokia
ci siemens m1 priamo (cize hw sms brana, pozor nie BMG linka)

MS> - pripadna podpora WAP

niektore webmaily vedia aj wap

MS> - antivirova kontrola odchadzajucej aj prichadzajucej posty

amavis plus nejaky antivir, ja mam este okrem toho
v exime skript, ktory nacucava kazdy mail a modifikuje mail
podla reg. vyrazov, a tam mam pravidla podla lubovole, napr.
ze prepisujem .exe na .zakazany_program ci <iframe na <nicnebude

MS> - filtrovanie sprav - maximalna velkost, pripony

vsetko systemovym filtrom eximu, co je skript v perle
alebo v com chces...

MS> atd atd (mozno ma aj nejake zakladne veci nenapadli)

ja mam tam este aj sambu, pre home adresare ludi je to celkom dobra
vec

MS> Da sa vobec nieco taketo spiskat za 0 korun na linuxe ?
MS> Ak ano, viete mi poradit soft, pripadne softy, ktore by to zvladali ?

linux
imapd/pop3d - bud s distribuciou ale u teba asi nieco lepsie
smtpd - exim
webmail: neomail, nevie wap
webmin
linuxconf - je uz v distribucii
ldap - openldap, nan by som si este zohnal nejake admin web rozhranie
uzivatelia by si mohli udaje o sebe do ldapu pisat aj sami

ak to chces 0 sk, tak budes zrejme aj dost vela skriptovat
urcite nie je nijaky presne na mieru sity program
pre administrovanie postoveho servra
ale v principe sa to da pomerne spolahlivo

ak by som ti smel poradit,
nedavaj takyto stroj von do internetu,
na internet si vycap iba nejaky mailovy relay
usetris si problemy s dierkami v takto splacanej masine,
konkretne ak ti tam bude bezat webmin a taketo veci...

--
s pozdravom
 Robert Madaj, mailto:madaj na istrobanka.sk