mozna chyba v /usr/sbin/sendmail ???

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Středa Září 25 23:02:08 CEST 2002

Dne Wed, Sep 25, 2002 at 07:43:29PM +0200, Marian Cavojsky napsal:

> Niekde som pocul (cital), ale nebolo to RFC, ze sa bodka na zaciatku
> riadku (podla nejakeho RFC) ma zdvojovat.

Ano, ale to se dela pri prenosu pres SMTP mezi dvema servery a ne na
lokalnim stroji.

Je to pomerne klasicka chyba programu, ktery se jmenuje tusim smail a byl v
nejakem firewall toolkitu jako forwarder, ktery filtruje SMTP session a
nemusi byt pro koncove body viditelny. Sveho casu to pouzival SPT Telekom na
vsech svych serverech. A ja jsem musel ve vtipove konferenci donekonecna
vysvetlovat, proc vtipy typu je to zelene a je to v mixeru chodi bez konce,
tedy bez te pulky co je za hromadou tecek na druhe strane.

Dneska uz se to potka zridka. Rozhodne si nemyslim, ze by s tim mely problem
demoni, maximalne programatori, kteri pisi vlastni knihovny pro SMTP
komunikaci bez patricnych znalosti a tech je mam pocit vetsina a jeste to
nechteji uznat. Zvlaste kdyz se jedna o ceske programatory. Specialne ti co
pocestuji Kaspersky antivirus uz rok a pul odmitaji uznat, ze takovy
multipart MIME co delaji by autora RFC asi privedl k sebevrazde.

zdravim
dan