zpoved hrisnika

Karel Kral co-as na quick.cz
Pondělí Srpen 11 08:44:26 CEST 2003

Dobry den,

Spam. Nejsem asi jediny koho to trochu nadzvedava stoupajici mnozstvi
SPAMu. Reseni bych rekl, ze jsou dve - technicke a "eticke". Eticke: tim
myslim to, ze nejakym zpusobem zaridit to, ze lidi prestanou tyhle veci
posilat. Celosvetove nevim (snad jen oznacit tuto cinnost za terorismus
a nechat to amiky poresit ;-) ale ani v Cechach to neni jednoduche. Jsou
sice postupy jak lze postavit toto jednani mimo zakon - ovsem urady
ktere se tim zabyvaji, nemaji znalosti na to aby toto mohly resit. Na
externi konzultace nejsou penize (10kKc a vyse) a interni pracovnici se
pod to nepodepisou. On totiz SPAMer, kdyz se rozhodne nezaplatit pokutu
od ziv. uradu, musi byt k tomu donucen soudem - a to uz je horsi.
Technicke reseni me tedy zajima vice. ORDB a jemu podobne se mi zdaji
malo ucinne (pokud bude spamer chtit, do techto databazi se nikdy
nedostane). Filtrovat spam u me je sice bezva (SPAMASSASSIN s hodnotou
2.1 toho moc nepusti ;-) ale data stejne tecou/zpomalujou
ostatni/zatezujou kapsu. Napada me poustet spamassassin na odchozi postu
take (ale to by museli asi poustet jiny lidi ;-). Zaslechl jsem o
urcitych moznostech autorizace a pod. Nevite jak toto funguje ?
(pripadne kde si o tom precist) ?

Karel Kral
PS: Okolnostmi donucen ;-) Nekteri lide jsou okolnostmi donuceni delat
horsi veci (obcas i se zbrani v ruce).