zpoved hrisnika

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Středa Srpen 13 08:26:41 CEST 2003

> SMTP authorizace nemuze zastavit prival spamu. SMTP server
> authentifikaci vyzaduje jen od urcite male skupiny pocitacu
> (nemuze nutit ostatni SMTP servery aby ji pouzivaly).  Pokud
> bude klient IOL chtet posilat spam vzdycky muze svou
> spamovaci aplikaci SMTP auth naucit, nebo ta aplikace bude
> komunikovat vzdy jen s cilovymi mailservery (MX pro danou
> domenu). Pokud se nepletu vetsina viru a ad-ware spamovacu se
> tak jiz chova.

No, kazdopadne to muze pomoct. Pokud se spamovaci aplikace nauci SMTP auth a
zacnou stiznosti na spam, tak by teoreticky melo jit dohledat, kdo to poslal
(rikam teoreticky) a zablokovat ten spameruv ucet. Takze mu nezbyte nez
komunikovat s cilovymi mailservery, kde se zase uplatni ruzne antispamove
filtry, ktere treba blokuji prijimani posty ze stroju s IP, ktere patri do
dial-up rozsahu adres.
Je mi jasne, ze to neni vselek, ale je to jeden stripek do mozaiky. Muze to
aspon trochu pomoci. Na jednu stranu by vseobecne prijeti SMTP auth pomohlo
v boji proti spamu, ale na druhou se dostavame do situace, ze se porad
kontroluje, co kdo dela. Tezko rict, co bude.

TNX