Automatické kopírování odchozích zpráv

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Pondělí Prosinec 15 09:30:07 CET 2003

> From: "Tarsicius - linux" <linux na tarsicius.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: Automatické kopírování odchozích zpráv do jiné schránky
> Date: Mon, 15 Dec 2003 08:57:14 +0100
>
> zatím mi nikdo neodpověděl, proto po týdnu zkouším se svýn dotazem znovu štěstí:

To asi není moc dobrý nápad. Když Vám nikdo neodpověděl, asi to nikdo neví
nebo si třeba nemyslí, že by jeho řešení bylo vhodné k prezentaci.
Kromě toho nikdo není povinen odpovídat.

> Máme Sendmail na serveru s RH 9, ke kterému se připojují klienti s WME
> - klasický Outlook. Rád bych se zeptal, zda je možné v Sendmailu
> nastavit, aby veškeré e-maily odesílané ven z intranetu, chodily také
> jako kopie na jinou adresu v intranetu (na serveru), kde by se
> archivovaly.
>
> Nejlepší by bylo, aby to mylo možné nastavit na konkrétní IP adresu,
> ze které by se e-maily archivovaly - a ne treba na e-mailovou adresu.

Obávám se, že to není úplně triviální. Možná by to šlo nějak takto:
podle IP SMTP-klientu by se odchozí pošta posílala buď přímo
(mailer=esmtp), pokud by nešlo o fízlovaného klienta, nebo do
nějakého programu (mailer=prog), který by obsah zásilky "rozvětvil",
tj. předal kromě určeného cíle též do archivu (ať už lokálně přímo do
souboru nebo pomocí sendmailu jako SMTP-klientu - v tom případě to
však asi chce nějakou adresu, která není použitelná z Internetu, tj.
např. ji blokovat v rulesetu check_rcpt kontrolou proti $&client_addr).
Rozhodování o větvení či nevětvení by bylo v rulesetu 0 (parse) a seznam
fízlovaných popř. nefízlovaných IP SMTP-klientů by asi bylo vhodné mít
v nějakém souboru (def. pomocí Fw).

> Příklad. Šéf potřebuje znát, která data oznamuje klientům sekretářka.
> Pořebuje proto dostávat kopie jejích e-mailů. Ale nepotřebuje dostávat
> kopie svých e-mailů, které píše se svého počítače pod stejnou e-mailovou
> hlavičkou.

BTW:
Píše-li šéf i sekretářka pod stejnou odesílací adresou, je to dost
podivné a sekretářka tak vlastně může "rozhodovat" sama. Opravdu
zvláštní praxe, i když asi ne příliš ojedinělá. To je tak, když si
někdo není vědom vlastní odpovědnosti. Je to ještě horší než s tiskovými
mluvčími - ti také mohou krásně zkreslit to, co chce jejich šéf, ale
neschovávají se za cizí adresu.
--
Luboš Kašpar