Re(2x): Qmail - virtualdomains

Ondrej Sury sury.ondrej na globe.cz
Neděle Leden 5 13:50:30 CET 2003

"Taylor" <taylor na volny.cz> writes:

> To vypada jakoby si to spletli tak trochu se sendmailem :-)

Fakt si nekdy tu dokumentaci prectete :(, kdyz uz na tohle tema vtipkujete
a je videt, ze tomu vubec nerozumite, tak to pusobi znacne hloupe.

> Taky neznam presny vyznam zpameti, dulezity je virtualdomains, locals
> (definice lokalni domeny, pro kterou se budou primo prijimat maily - ostatni
> domeny se musi predefinovat pres virtualdomains), rcpthosts (sem se davaj
> vsechny domeny pro ktere qmail akceptuje postu (jak lokalni a virtualni tak
> i domeny, pro ktere dela qmail backup MX). rcpthosts ma nejake omezeni poctu
> zaznamu, tak pak je jeste volitelny soubor morercpthosts, kam se davaji
> dalsi domeny. Presny vyznam dalsich z hlavy nevim, ale dost se toho da
> vycist z life with qmail (www.lifewithqmail.org)

Vsechny konfiguracni soubory jsou velmi hezky zpracovany v manualovych
strankach programu, se kterymi souviseji.  Pokud chcete zjistit kde hledat
tak manualova stranka qmail-control je velmi dobry zacatek.

A kdyz si pustite qmail-showctl tak vam ukaze taky spoustu uzitecnych
informaci.

O.

--
Ondrej Sury - CIO                   Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009     Planickova 1, 162 00 Praha 6