sendmail, milter a mc konfigurace

Petr Řehoř Petr.Rehor na i.cz
Středa Červen 25 12:55:22 CEST 2003

> Dle README.libmilter nejen:

Mate pravdu, v 8.11 to tak bylo.

> Ok. Sice nevim jak vice ho priblizit, ale delam to nasledovne:
>
> cd /usr/share/sendmail-cf/cf
> vim sendmail.mc
> <neco zedituji>
> make sendmail.cf
> <zkousel jsem i m4 sendmail.mc > sendmail.cf>
>
> sendmail.mc jsem zkusil zminimalizovat na:
> divert(-1)
> define('_FFR_MILTER', '1')dnl
         ^              ^
Tu je zrada. Zacatek retezce musi byt otoceny apostrof
(podivejte se na jine definice).

> include(`../m4/cf.m4')dnl
> VERSIONID(`linux setup for Red Hat Linux')dnl
> OSTYPE(`linux')dnl
> MAILER(smtp)dnl
>
> INPUT_MAIL_FILTER(`clmilter',
> `S=local:/var/run/clmilter.sock, F=, T=S:4m;R:4m')dnl
> define(`confINPUT_MAIL_FILTERS', `clmilter')dnl

Definice confINPUT_MAIL_FILTERS je zbytecna - to zaridi
makro INPUT_MAIL_FILTER.

---

Takhle mi to fungovalo se sendmail-8.11.6-15:

include(`/usr/share/sendmail-cf/m4/cf.m4')
define(`_FFR_MILTER', `1')
VERSIONID(`linux setup for Red Hat Linux')
OSTYPE(`linux')
INPUT_MAIL_FILTER(`clmilter',`S=local:/var/run/clmilter.sock, F=, T=S:4m;R:4m')
MAILER(`local')
MAILER(`smtp')

Na koncich radku nemusite psat dnl. dnl znamena, ze do konce
radku je to komentar. Kdyz tam nic neni, nemusi byt ani
dnl :-)

Retezce by mely byt uzavrene v apostrofech `'. U jednoduchych
retezcu to byt nemusi. Podrobnosti najdete v man m4 a taky
byl na m4 tutorial na http://www.root.cz

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor na i.cz
http://www.i.cz