RFC2606 - Reserved Top Level DNS Names [VYRIESENE]

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Čtvrtek Červen 26 12:13:34 CEST 2003

On Thu, Jun 26, 2003 at 11:59:45AM +0200, Michal Herman wrote:
> Ja zadnou etiku ohledne spamu neresim.

problem je, ak sa odrazu nejaky nadriadeny domaha posty z nejakej "spam"
domeny ... takze ako RBL pouzivam iba:
smtpd_client_restrictions = reject_rbl_client relays.ordb.org

zvysne posty su "oznackovane" SpamAssassinom a nech si s nimi uzivatelia
robia, co chcu, nemusia sa stazovat, ze sa im stracaju posty

> problemove adresy/domeny odmitam
> unknown_address_reject_code  = 554
> unknown_hostname_reject_code = 554
> unknown_client_reject_code   = 554
>
> Kdyz mi prijde spam z nejakeho stroje, tak dam (po lehkem uvazeni) do
> souboru pro check_client_access celou domenu.
>
> Pokud se najde nejaky nestastnik z teto domeny, ktery opravdu chce s nama
> komunikovat, tak ho povolim v check_sender_access
>
> Zatim mi to funguje a nikdo si vyrazne nestezuje.

ja som tu uz svoje konfiguraky posielal, takze sa daju najst v archive
... mam takisto zakazane domeny, avsak este pred nimi je jedno pavidlo,
ktore povoluje e-maily na postmaster@ a abuse@

pcre:
/^postmaster\@/ OK
/^abuse\@/      OK