postfix - nedoručí poštu pro roota

Milan Kopacka Milan.Kopacka na seznam.cz
Pondělí Květen 12 05:49:00 CEST 2003

On Sun, 11 May 2003 13:49:30 +0200, David Hartman wrote:

Dobre rano,

> na serveru (RH 9.0) mi bezi postfix a bezproblemu doruci postu pro
> vsechny uzivatele krome roota.

to je preventivni ochrana proti spousteni mailoveho klienta pod
rootem (coz neni obecne dobry napad). Postu pro roota posilejte
jinemu uzivateli. (Do /etc/aliases pridejte napr. nasledujici radek
a spustte newaliases):

root:   pepanovak

> Kdyz by mi mel dorazit LogWatch, tak se
> mi v /var/log/maillog objevi hlaska:

> May 11 06:15:01 ldap postfix/smtp[12344]: C27F94352:
> to=<root na localhost.localdomain>, relay=none, delay=1, status=bounced
> (Name service error for localhost.localdomain: Host not found)
>
> Co to znamena? DNS lokalne nebezi, ale v /etc/resolv.conf  je uvedeny
> dva DNS servery. Z bashe jde pingnout localhost, localhost.localdomain i
> jakykoli pocitac v internetu naprosto bezproblemu.

Mate uveden localhost.localdomain v mydestination? (Zkontrolujte
si to pomoci utility postconf).

  Milan Kopacka