postfix - nedoručí poštu pro roota

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Úterý Květen 20 14:16:38 CEST 2003

> Date: Sun, 11 May 2003 13:49:30 +0200
> From: David Hartman <linux na cag.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: postfix - nedoručí poštu pro roota
>
> na serveru (RH 9.0) mi bezi postfix a bezproblemu doruci postu pro
> vsechny uzivatele krome roota. Kdyz by mi mel dorazit LogWatch, tak se
> mi v /var/log/maillog objevi hlaska:
>
> May 11 06:15:01 ldap postfix/smtp[12344]: C27F94352:
> to=<root na localhost.localdomain>, relay=none, delay=1, status=bounced
> (Name service error for localhost.localdomain: Host not found)

> [...]

To bude asi tim, ze v /etc/nsswitch.conf byva jako default pro "hosts"
uvedeno nejdriv "files" a pak teprve "dns" a v /etc/hosts byva na zacatku
"127.0.0.1 localhost.localdomain" nebo tak neco, takze pak se lokalni
adresa asi vyhodnoti jako v domene localhost.localdomain" (DNS ani obsah
/etc/resolv.conf uz asi neprijde v potaz).

Proc nasledne localhost.localdomain postfix nezna, to sice nevim, ale
ma zkusenost s RH (ovsem se sendmailem, ale odhaduji, ze s postfixem to
bude podobne) je: v /etc/nsswitch.conf staci misto obvykleho
"hosts: files nisplus dns" dat "hosts: dns files".

BTW: autori RH asi mysli, ze nisplus je nejaky vseobecne rozsireny zazrak,
nebot to cpou v /etc/nsswitch.conf vsude. Ja neznam nikoho, kdo by to
pouzival - zna prosim nekdo nekoho takoveho?

Pouziti programu ping zde asi nema zadny valny smysl, spis to chce jen
"proklepnout" resolver, tj. pouzit treba dig ap.
--
Lubos Kaspar