Postfix - zakaz dorucovania na existujuceho uzivatela

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Pondělí Květen 26 16:43:29 CEST 2003

On Mon, May 26, 2003 at 03:52:56PM +0200, Zdenek Prchal wrote:
> Snad bez problemu:
> pouzijte relocated_maps:
> user na domena.sk	novy_user na domena.sk
>
> a virtual_alias_maps:
> novy_user na domena.sk	user
>
> patricne upravit mail.cf a doufat, ze se ta mapovani vykonavaji
                   ^^^^^^^
		   main.cf

On Mon, May 26, 2003 at 04:29:02PM +0200, Marian Cavojsky wrote:
> [...]
>
> teraz:
> mail na 'user na domena.sk' pride do schranky 'user'.
>
> chcem dosiahnut:
> mail na 'user na domena.sk' zahlasi, ze user neexistuje. (nie, ze bol presunuty)
> mail na 'novy_user na domena.sk' pride do schranky 'user'.
>
> najjednoduchsie by bolo login 'user' zrusit a vytvorit login
> 'novy_user', len v tom pripade by som musel vela sluzieb
> prekonfigurovavat. Co mi nevonia a ani tomu pouzivatelovi. (Nechce aby
> sa mu zmenilo prihlasovacie meno na ine sluzby.)
>
> Ak som 'relocated' zle pochopil, mohli by ste mi napisat, ako dosiahnem

vela zavisi od toho, ci user==login na cielovom stroji - ja vsade
pouzivam virtual aj napriek tomu, ze tam mam iba jednu domenu - je to
vyhodne rpave v takychto pripadoch a navyse mozem mat pod kontrolou, ake
e-mail adresy sa pouzivaju (odporucam tento sposob!)

1. ak user==login

na pravu stranu relocated sa da vlozit hocijaky text - pricom postfix
odpovie user na domena.sk: User has moved to "hocijaky text" - takze prva
moznost by bola doplnit si nejaky text, napr. /dev/null, somewhere a
pod.

inou moznostou by bolo smtpd_recipient_restrictions = ...
hash:/etc/postfix/zakazani_prijemcovia, ..., pricom v subore
zakazani_prijemcovia by bol riadok:
user na domena.sk	REJECT (alebo namiesto REJECT priamo nejaka chybova
sprava 550 Uzivatel neexistuje)

2. ak user!= login, tak user na domena.sk je riesene cez virtual alebo
aliases -> vtedy staci zrusit prislusnu virtual adresu alebo alias

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE