Postfix - zakaz dorucovania na existujuceho uzivatela - vyriesene

Pondělí Květen 26 16:51:01 CEST 2003

On Mon, May 26, 2003 at 04:43:29PM +0200, Peter Mann wrote:
> vela zavisi od toho, ci user==login na cielovom stroji - ja vsade
> pouzivam virtual aj napriek tomu, ze tam mam iba jednu domenu - je to
> vyhodne rpave v takychto pripadoch a navyse mozem mat pod kontrolou, ake
> e-mail adresy sa pouzivaju (odporucam tento sposob!)
>
> 1. ak user==login
>
> na pravu stranu relocated sa da vlozit hocijaky text - pricom postfix
> odpovie user na domena.sk: User has moved to "hocijaky text" - takze prva
> moznost by bola doplnit si nejaky text, napr. /dev/null, somewhere a
> pod.

Toto som uz stihol testnut. Bal som sa aliasu z 'novy_user' na 'user',
ale dorucuje normalne do 'user', a poslany e-mail na 'user' odpoveda, ze
bol presunuty na 'x'.

> inou moznostou by bolo smtpd_recipient_restrictions = ...
> hash:/etc/postfix/zakazani_prijemcovia, ..., pricom v subore
> zakazani_prijemcovia by bol riadok:
> user na domena.sk	REJECT (alebo namiesto REJECT priamo nejaka chybova
> sprava 550 Uzivatel neexistuje)

Toto je zaujimave, asi to tiez vyskusam, ale az ked si zas najdem trosku
casu.

> 2. ak user!= login, tak user na domena.sk je riesene cez virtual alebo
> aliases -> vtedy staci zrusit prislusnu virtual adresu alebo alias

Urcite velmi rozumne, len ked som daval tento server dohromady, som este
nevedel o virtualoch. Je mozne, ze ked si najdem este viac casu, tak to
cele prehodim. (Ide o to aby sa nestihli v case prehadzovanie stratit
e-maily.

Vdaka za vsetky napady.