NOD32 pro Qmail s virtualnimi uzivateli?

Michal Chocholac mch na micom.cz
Čtvrtek Listopad 20 14:26:15 CET 2003

On Thu, 20 Nov 2003, Jozef Hitzinger wrote:

> Zalezi co Vam dorucuje normalne. Ja by som spravil skript, co by sa dal
> miesto normalneho dorucovaca. Ak by mail mal virus tak by ho zozral
> (/dev/null), ak nie tak by ho posunul na vstup povodneho dorucovaca.
>
> 2. new:  qmail-lspawn -> qmail-local (skript co vola nod32) ->
>          qmail-local-orig (povodny qmail-local)

Jenomze samotny antivirovy test dela demon nod32d, ktery nema zrovna moc
podrobne zpracovane svoje komunikacni rozhrani (nebo fakt neumim hledat?).
System NOD32 se s nim bavi pomoci programu nod32mda (pres
/tmp/nod32d.sock). Ve skutecnosti prevezme mail od qmailu, necha ho
zkontrolovat demonem nod32d, nasledne mozna doupravi (mozna ne) a preda
dorucovaci, ktery ma definovany v parametru mda_path.

Pokud bych teda chtel sam obejit nod32mda, musel bych mit k dispozici
popis formatu komunikace s nod32d (mate ho nekdo?). Jinak jsem odkazany na
nod32mda a jediny prostor mi dava az dorucovac. Tj. bud udelam pravidla
pro procmail tak, jak jsem napsal v puvodnim mailu nebo - asi lepe -
prevezmu vystupni informace od nod32mda (jako by je prevzal procmail) a
predam je programu qmail-local k doruceni.

Zdravi

--mch

Michal Chocholáč
mch na micom.cz