mailserver

Milan Ježek milan.jezek na atlas.cz
Sobota Duben 24 21:26:57 CEST 2004

Abych se ubezpečil, že to chápu správně. sendmail (postfix atd.) je smtp
server, který poštu posílá od uživatelů dál. Pokud chci mít u sebe na
serveru poštovní složky pro uživatele musím mít spuštěn POP3 či IMAP
(nejlépe asi oboje) server. A pro stahovíní pošty z netu pro uživatele
potom ještě POP3 klienta. Ale který z těchto programů se ve skutečnosti
stará o zřízení jakési schránky na serveru. POP3 i IMAP server se stará
o to, aby si uživatelé mohli stáhnout mail ze serveru. Je to tak, že
POP3 klient mi to stáhne a uloží do složky osbního mailu? A sendmail
vlastně pro lokální uživatele taky? A jak to dělá IMAP klient, ketrý
stahuje jen hlavičky? o potom, když si uživatel šáhne pro mail, tak se
ještě z netu stahuje vlastní mail?
Promiňte těch otázek, ale jsem opravdu LAMA a rád bych se v tom trochu
vyznal.
dík