mailserver

Miroslav Kolombo kolombo na kolombo.cz
Sobota Duben 24 22:22:34 CEST 2004

> Abych se ubezpečil, že to chápu správně. sendmail (postfix atd.) je smtp
> server, který poštu posílá od uživatelů dál.

Ale take prijima a uklada do schranek uzivatelu

> Pokud chci mít u sebe na
> serveru poštovní složky pro uživatele musím mít spuštěn POP3 či IMAP
> (nejlépe asi oboje) server.

A nebo oba najednou, prostrednictvim pop a imap vbirate postu ze schranek

> A pro stahovíní pošty z netu pro uživatele
> potom ještě POP3 klienta.

Nikoli, to dela fetchmail, vybere schranku v Internetu a prenese to do
te schranky na serveru, presneji: preda to k doruceni, treba postfixu.

> Ale který z těchto programů se ve skutečnosti
> stará o zřízení jakési schránky na serveru.

Prece zadny, to musite vytvorit useradd a passwd prislusneho uzivatele
a jeho heslo, pak uz ma i schranku ....

> A jak to dělá IMAP klient, ketrý
> stahuje jen hlavičky? o potom, když si uživatel šáhne pro mail, tak se
> ještě z netu stahuje vlastní mail?

Imap maily nestahuje, jen se do nich vzdalene kouka a hodi se tedy
pro pristup k poste z nekolika ruznych mist.
Prirozene, pokud si chcete mail precist, musi se stahnout az k Vam,
ale to se dela az na vyzadani, pokud si ten jeden mail otevrete.

Pokud si chcete jen cist postu, tak si nakonfigurujte cokoli
jako postovniho klienta a neblbnete si hlavu se serverem.

A navod, jak vytvorit mail server je treba tady,
dokonce na me oblibene distribuci ...

http://www.falkotimme.com/howtos/perfect_setup_whitebox/index.php

Miroslav Kolombo
kolombo na kolombo.cz