mailserver

pavel pavel na ogi.cz
Neděle Duben 25 12:10:56 CEST 2004

stavajici stav s fw by nemel  predstavovat problem

jedine co vas muze trapit je posilani vnitrofiremni posty pres externi
postovni server, uzivatele si radi posilaji megabytove soubory misto aby si
je nasdileli

Potom opravdu muze byt resenim server napriklad s postfixem+imapd+pop3d
Na postfixu relay na smtp providera a fetchmailem stahovat kasliky od
providera do lokalnich.

> Hlavne, si vsechno odzkousejte, nez pozadate vaseho providera, aby vam
> udelal zmenu MX zaznamu v DNS. Jinak nebudou chodit vasim uzivatelum maily.

mozna tou vetou "nejsem na netu" myslel, ze nema pevnou verejnou IP a tak si
bude sosat data od providera fechmailem

V takovem pripade ale vyse popsane reseni skryva jeden zadrhel: uzivatele si
nestahnou postu jinak nez z firemni site.
Potom je-li pricinou tech zmen vnitofiremni vymena souboru skrze net bych
mozna udelal presmerovani odchozich smtp  spojeni na vnitrni postfix, tam
prisnou kontrolu delky mailu a pripadne odmitnuti nebo predani providerovi.
Ale garantuju, ze prvni komu to odmitne poslat email bude vas sef ;o)

p.