Kam s viry?

Vladimír Solnický solnicky na vegacom.cz
Úterý Únor 3 17:07:45 CET 2004

3. 2. 2004 napsal(a) Dalibor Toman na téma ,Re: Kam s viry?`:

DT> Podotykam, ze antivirovou kontrolu lze udelat tak, ze zpravy, ktere
DT> obsahuji viry generuji pri SMTP komunikaci pri ukoncovani DATA session
DT> chybovy kod '550 nalezen virus XY'.
DT> Cili server dava hned najevo, ze tu zpravu nedoruci a je na
DT> odesilateli (zpravidla sam vir) zda vygeneruje bounce zpravu. Pokud se
DT> takto chovaji i zalozni servery pro domenu je to podle mne solidni
DT> reseni.

Ano, toto je solidní řešení, ale takto to dle mého názoru často není.
pokud jste myslel toto, nemám s tím žádný problém (a RFC také ne :-)

DT> na druhou stranu - nemam pocit, ze by bylo mozne po Ceske Poste (nebo
DT> jak se ten ustav jmenuje) pozadovat odskodneni za to, ze nedosel dopis
DT> tam kam mel ...

Pokud jsem ho prokazatelně předal (faktikcý jen u doporučených a vyšších),
tak mohu.

DT> Naopak by ale mohly mozna nastat problemy, kdyz by se ukazalo, ze jsem
DT> neci postu ukazal treti osobe (poslu bounce na zpravu, obsahujici vir
DT> v souboru, ktery odesilatel rucne prilozil ke zprave a spatne vyplnil
DT> adresu odesilatel) ... - pri dnesnim stavu uzivatelu Internetu mozna
DT> pravdepodobnejsi stav nez falesna detekce viru.

Třetí osbě ano, ale pokud mi odesílatel uvede na podací lístek a na
obálku adresu někoho jiného -- to je jeho problém. Uznávám ale, že tohle
už je akademická debata :-)

S pozdravem

V. S.
--
Mgr. Vladimír Solnický, systémová administrace IT,
Vegacom, a. s., Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, CZ,