Vykon MTA

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Pátek Únor 13 19:15:22 CET 2004

> Vykonnost MTA

Ked uz tak vykon a funkcie. Konfigurak sendmailu bol spraveny ako
makrojazyk. Cize teoreticky sa tam da zabudovat skoro vsetko.
Netvrdim, ze sa mu rozumiem, ale je mi jasne, ze sa da do neho zamontovat
mnozstvo ficur. Napr. teraz ma zaujal milter, co vyzera byt dobra vec.
Maildir nepouzivam. Osobne mam rad mailbox format, da sa pekne hodit quota
na userov adresar(napr. web) a solo quota na mailbox.

Postfix vyzera byt velmi sikovny, lenze je obmedzeny typ, co do neho
namontuju. Kazdopadne sa mi zda, ze zacal kopirovat veci zo sendmailu a
implementovat ich + nejake prikraslenia navyse.

Kazdopadne ja osobne by som sa rozhodoval medzi postfixom a sendmailom.
Ale kedze sendmail lapa opatovne dych (zlepsilo sa security,milter,dve
fronty), tak cakam co sa bude diat dalej a drzim sa zatial sendmailu.
Ja osobne zatial pouzivam verziu 8.11.7 a len sledujem co noveho sa
vymysla do 8.12.

Preto aj ja privitam prakticke nazory napr. na sendmail alebo co vie
postfix uzitocneho a co sendmail nie.

Z hlasok postfix je lepsi ako sendmail si obraz nespravim a neberiem to
dovod na prechod.

Co sa tyka vykonnosti samotnej, nebadam nieco take, zeby sendmail
nestihal. Mozno ked to spojim s antivirakom, antispamom a podobne tak to
daco ukaze. Ale zatial nevidim dovod na prechod od sendmailu.

Tesim sa na Vase nazory a namety.

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2