Vykon MTA

volesak na aristia.cz volesak na aristia.cz
Pátek Únor 13 12:57:02 CET 2004

> Co to ma spolocne z domenami ? Mozem mat 30 zakaznikov po 20
> mailboxoch =
> 600 mailovych klientov. A to akoze sendmail nezvladne ???

Ok, zase se poustime do nejakych osobnich sarvatek. Prosim, zkuste se na to
divat pohledem technickym, nikoliv osobnim a nevnasejte do diskuzi
nevrazivost a vztek.

Jinak v zasade souhlasim a uvedomil jsem si to ihned, jak jsem odeslal ten
mail. Pocet domen opravdu nesouvisi se zatezi. Pocet mailboxu je o neco
lepsi informace. Nakonec jde stejne o to, kolik mailu se vlastne pres to MTA
vyridi, takze i pocet mailboxu je irelevantni. Promennych je spousta, kdyz
to bezi na jednom stroji. Je rozdil mit v samostatne organizaci sendmail pro
jednu domenu a ten si spravovat a byt s nim spokojeny a mit produkcni stroj
slouzici nekolika zakaznikum pro vyber schranek, odesilani posty...

Tak a nyni se vratme k tematu :)
Vykonnost MTA

Honza Volesak

P.S. Nikomu nechci tvrdit, ze jim pouzite MTA je nedostatecne. Kdyz pro jeho
potreby staci, je to v poradku. Rad bych se pouze dobral objektivniho (popr.
subjektivniho) porovnani jednotlivych MTA. Je mi jasne, ze kazde ma to
svoje. Ja jsem doposud delal se sendmailem, postfixem a qmailem. V tuto
chvili bych radil qmail a postfix na stejnou pricku. Ale sendmail
jednoznacne radim pod ne. Se sendmailem jsem zacinal. A postupem casu jsem
mel potrebu prejit na neco "lepsiho". Qmail jsem volil proto, ze vyhovuje
memu pozadavku na ukladani mailu, uzivatelu a hesel a praci s nimi.

Mate nekdo jinou zkusenost? Popiste mi ji. Ale bez emoci. Nejlepe srovnanim.