Vykon MTA

volesak na aristia.cz volesak na aristia.cz
Neděle Únor 15 12:28:58 CET 2004

Souhlasim s nazorem, ze do sendmailu se da ledacos "pridelat". Ale co jestli
to ostatni MTA maji jiz v sobe?

Ja osobne format mailbox prestavam preferovat. Zakaznici pozaduji cim dal
tim vice IMAP pristup a zalohovani posty. U mailbox formatu je potiz s
nacitanim hlavicek v pripade, je-li soubor se zpravami veliky (a ze jsem
videl i 1GB v inboxu).Nekdy to v MS utlouku i nahlasi preruseni spojeni o
moznosti naboreni ani nemluvim. Vzdy, kdyz jsem se ptal v konferenci na
reseni, nabizeli mi Maildir format. Zpravy jsou lepe spravovatelne, co
zprava to soubor. Musim konstatovat, ze je tomu opravdu tak.
Antivirovy program na MTA problem neni, napr. VirusBuster ma pozadavky typu
- i486, 64MB RAM ... Je to zanedbatelne.
Spamassassin je daleko horsi. Je to opravdu zrout zdroju.
Ale myslim, ze to souvisi s vykonem MTA (ciste MTA) jen okrajove.

Nerad bych, aby nekdo pojimal tuto diskuzi jako direktivu ktere MTA
provozovat a ze ktereho MTA urcite prejit na jiny. Takto se to opravdu
pojmout neda. Jen pridavejte kazdy ten svuj nazor, svoji spokojenost, ci
naopak problemy s jednotlivymi MTA, obrazek si pote kazdy udela sam. Cim
vice nazoru, tim bude prehled ucelenejsi. Koneckoncu kazdy kdo se bude
rozhodovat, ktere MTA pouzit, bude preferovat neco jineho. A to by melo byt
ucelem teto debaty.

Honza Volesak