RH 9.0 a prava db suborov

Vladimír Solnický solnicky na vegacom.cz
Úterý Leden 13 10:00:55 CET 2004

12. 1. 2004 napsal(a) Marek Hevier na téma ,RH 9.0 a prava db suborov`:

MH> Zistil som, ze to nebude nastavenim prav na citanie,zapis resp.
MH> spustanie, ale tym ze tieto db subory uz nevlastni root ale smmsp.
MH> Co to je za sluzbu? Mozem tieto prava zmenit na roota? alebo ako
MH> spravit aby vsetko prebiehalo bez chyby?

Na první otázku: smmsp je podle mne ,,sendmail message submission p...`` a
změna vlastnictví souvisí s tím, že u sendmailu 8.12.x je kvůli
bezpečnosti tzv. ,,submission process`` zpracováván samostatným
konfigurákem a pod jiným uživatelem. Detaily www.denamil.org, snad jsem se
moc neodchýlil.

Na druhou a třeí otázku odpověď neznám, ale tipl bych si, že se RedHat
neuhlídal, že linuxconf dané verze toto neumí. ZKusil bych novější verze
linuxconf z balíků a zdrojáku anebo se bez linuxconf poradit (je to tip,
linuxconf jsem na sendnail použil jen jednou a už jsem nechtěl :-)

s pozdravem

V. S.
--
Mgr. Vladimír Solnický, systémová administrace IT,
Vegacom, a. s., Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, CZ,