Smazani spamu pred dorucenim

Jozef Hitzinger hitzinger na phobos.fphil.uniba.sk
Neděle Červenec 11 23:11:40 CEST 2004

On Thu, 8 Jul 2004, Petr Barta wrote:

> [...]

Myslim ze som to uz pisal, ale nezaskodi zopakovat: mail sa v hlavickach
oznaci za virus/spam pred tym nez sa doruci uzivatelovi (je jedno ci na
mail proxy, alebo pri zaradeni do queue, u nas je to az tesne pred local
delivery - kazde z rieseni ma vyhody aj nevyhody).

No a potom treba nechat uzivatela rozhodnut co s tym - default je ze viry
idu do kosa a spam do specialneho priecinku (nie inbox = ziadne
vyrusovanie) z ktoreho sa v noci maze vsetko starsie ako X dni. Toto
nastavenie je spravene v .qmail a .mailfilter suboroch dostupnych
uzivatelovi, takze sa to da per user vypnut alebo modifikovat podla
potreby, sikovny user to zvladne aj sam.

Ak maju uzivatelia mailboxy na linuxe, polaborujte s .procmailrc,
.mailfilter alebo prislusnym suborom Vasho MDA, tak aby oznacene maily
koncili inde nez v INBOXe. Ak maju mailboxy na inom OS, asi smola.

> samozrejme umim, problem je ale v tom, ze nevim, jak zajistit, aby mel
> kazdy uzivatel svou vlastni definici spam databaze, kterou by si mohl sam
> aktualizovat podle toho, jake maily mu pripadaji jako spam.

Dva problemy z praxe: 1. velkost db pri ktorej bayes (bogofilter) rozumne
funguje je radovo 10MB, krat pocet uzivatelov moze byt celkom dost 2.
zalezi od uzivatelov, ale BFU si nie je schopny sam v rozumnom case
vyrobit dobru a dost velku db, teda rucne roztriedit dostatocne mnozstvo
spam/nespam.

--
jozef  :-)