MX zaznamy - za jak dlouho?

Mirek Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Červenec 22 09:18:05 CEST 2004

Sniper wrote:

> Zdravim.
>  Mam problem s konfiguraci posty. Na FC1 s jadrem 2.6.7 mampodle root.cz
> nainstalovany qmail. Posta mi jde odesilat uvnitr domeny iven, ale
> prijmat jde pouze v ramci domeny. Kdyz zmenim MX zaznam, (dnsvedene pod
> psisco.net) tak se zmena v
>  #dig domena.cz MX
> projevi ihned, ale pokud si chci poslat postu napriklad z centrumu takmi
> neprijde. Neprijde ani mejl ze zpravu nebylo mozno dorucit.rchphost v
> qmailu a vpopmailu nastavene mam...  (posta v ramci ruznychvirtualnich
> [...]

To zalezi na setrvacnosti systemu DNS. Obvykle od 1 dne az po tyden.
Zalezi na tom, jaka je nastavena TTL v zonovem souboru a jak si
starsi revizi zonoveho souboru stihly mezilehle resolvery nacachovat.
Dulezite take je, aby pokud uz zmenu ucinite se nastavila take na ¨
slave DNS serverech. Nejjistejsi je reloadovat DNS server i na nich,
pokud mate tu moznost.

Nejrychleji si to osvoji servery, ktere zatim s vasim serverem nemeli
tu cest a musi si tedy vyzadat aktualni revizi zonoveho souboru.

--
/* Miroslav Petricek         mirek na petricek.cz
    Test Team Leader          LogicaCMG - WN/PPDC