SMTP, POP3

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Červen 9 20:55:21 CEST 2004

On Wed, 9 Jun 2004, Milan Ježek wrote:

> Je to asi OT, ale pokud bych chtěl použít SMTP server, musím mít
> nainstalován i POP3 nebo IMAP4 server? Jde mi o to, co se stane, když

nemusite

> přes SMTP server pošlu mail, který nemá adresáta. Dozvím se to nějak?

mail bez adresata Vam asi SMTP server neprevezme. Mail pro nenexistujiciho
adresata prevezme, nepodari se mu ho dorucit, tak jej vrati odesilateli,
pokud je platny.

> Teda jako uživatel, v logu asi něco bude.
> Nyní mám POP3 i SMTP u providera, což ráno docela solidně zatěžuje
> pipojení, a proto chci nainstalovat tyto služby na lokální server. Ale
> původně jsem to chtěl dělat postupně. Tedy nejprve SMTP a potom POP3. To
> ale z výše uvedených důvodů asi nelze. (Leda opačně).

Samotny SMTP server Vam asi moc na lince neusetri, teda spis vubec nic.
Klidne si ho ale muzete nainstalovat jenom jako forward - prevezme a posle
dal, jako prijimac pro domenu se tvarit nemusi. Obvykle se to instaluje
'soucasne'. Nezapomente ze to kam smeruje posta pro domenu urcuje MX
zaznam v DNS, takze samotna instalace SMTP serveru a IMAP/POP3 serveru
nic nezaridi - jeste se to musi nasmerovat v DNS.