SMTP, POP3

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Středa Červen 9 19:55:30 CEST 2004

Milan Ježek wrote:
> Je to asi OT, ale pokud bych chtěl použít SMTP server, musím mít
> nainstalován i POP3 nebo IMAP4 server?

Nemusíte.

> Jde mi o to, co se stane, když
> přes SMTP server pošlu mail, který nemá adresáta. Dozvím se to nějak?

Zpráva musí mít adresáta, jinak Vám ji poštovní klient neodešle.
Pokud je adresa chybná, vrací zprávu některý z tranportních SMTP
serverů na udanou adresu odesílatele (bounce).

> Teda jako uživatel, v logu asi něco bude.
> Nyní mám POP3 i SMTP u providera, což ráno docela solidně zatěžuje
> pipojení, a proto chci nainstalovat tyto služby na lokální server. Ale
> původně jsem to chtěl dělat postupně. Tedy nejprve SMTP a potom POP3. To
> ale z výše uvedených důvodů asi nelze. (Leda opačně).

Pokud je pro vás pošta důležitá, nechte si to zkonfigurovat raději
někým, kdo se v tom vyzná.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
    UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX