Re: Sendmail & access.db & výjimky

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Pondělí Květen 10 08:57:59 CEST 2004

> From: "Ing. Pavel Janousek" <Janousek na FoNet.Cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: Re: Sendmail & access.db & výjimky
> Date: Mon, 10 May 2004 08:28:53 +0200

> 	Pěkné, měl bych o řešení zájem, jen nevím, jak to pomůže, když
> při dalších experimentech jsem si všiml následujícího:
>
> a) hned po nakonektění na port 25 sendmail vyprodukuje do LOGu hlášku o
> rejectovane IP adrese
>
> b) teprve nyni dojde ke slovu klient, provede HELO (nebo EHLO) a MAIL FROM

To by ovšem korektní klient již dělat neměl. Nedostane-li po připojení
odezvu s kódem 220, měl by spojení ukončit. Je to tedy zřejmě buď nějaký
zbastlený nebo záměrně spamový klient.

> c) po mail FROM oznami sendmail REJECT klientovi
>
> 	Pokud ta komunikace tedy probiha nasledovne, nevim, jak by mi
> rozhranni MILTER mohlo pomoci, kdyz uz je sendmail rozhodnut o odmitnuti
> takoveho mailu... (ale treba se mylim)

Podle popsaných symptomů to vypadá, že relay se odmítne už v rulesetu
check_relay; pokud klient na základě toho neukončí SMTP-relaci, server
opakuje chybu při každé další odezvě (někde jsem četl, že to tak je
v sendmailu naprogramováno v obsluze všech "antispamových" rulesetů -
tj. check_relay, check_mail, check_rcpt a check_compat - doufám, že se
snad nemýlím).

Zkuste to udělat tak, jak jsem již psal, tj. kontrolu relaye přesunout
z check_relay až do check_mail a až za kontrolu odesílací adresy
(s využitím $&{client_addr}, resp. $&{client_name} pro získání síťové
identity klientu). Podle mě k tomu MILTER není třeba.
--
Luboš Kašpar