maildirquota

Honza Vrbata vrbata na hippo.feld.cvut.cz
Pondělí Říjen 11 16:41:25 CEST 2004

On Mon, 11 Oct 2004, Peter Mann wrote:

> ako sa to nastavuje?

no jak ted na to koukam, nastavite quotu pouze pro cely inbox, ale pokud v
nem mate foldery, uplatnuje se to i na ne. quota pro jednotlive foldery se
zrejme delat neda jen na cely inbox vcetne folderu. nevim to jiste.
ja ted mam quotu na serverech
vypnutou, takze prakticky to ted nepouzivam. jinak me to fungovalo tak, ze
o kontrolu quoty se v podstate staral jen postfix a predelany virtual,
ktery odmital dorucit postu do schranky s prekrocenou quotou. mail
bouncnul nazpet s chybou 5xx odesilateli. pokud se ale pouzije jako MDA
maildrop a IMAP courier a schranka Maildir++ bude prace s quotou zrejme
lepsi. jen mi courier nikdy nefungoval s informacemi o quote v LDAPu, zral
jen to co mel primo v tech specialnich souborech v maildiru.

> takisto pouzivam courier-maildrop a ~/.mailfilter ... o LDAPe som
> nevedel ... vacation vlastne riesim pomocou mailfilter (man maildropex),
> takze ako sa to riesi v spolupraci s LDAPom?

no maildrop normalne dokaze cerpat informace z LDAP, nekde v dokumentaci
najdete popis LDAP atributu, ktere pro nej muzete pouzit. mozna se
nekde da splasit primo schema. diky tomu pak v pohode dokaze dorucovat
virtualnim uzivatelum. da se rict, ze vsechna konfigurace, kterou ma na
nevirtualnim systemu kazdy uzivatel v ~/.mailfilter pak muze mit v nejakem
textovem atributu v LDAPu.

> zmenu hesla zatial riesim cez SquirrelMail a poppassd (kedze pouzivatelov
> mam v passwd/shadow) ... filtre som riesil cez SM pluginy, ktore vlastne
> zapisovali pouzivatelske konfiguracne subory cez ftp localhost
>
> mozete tie skripty poskytnut? ;-)

no ja to mam udelane tak, ze ta cast pro jednotlive uzivatele je webova
aplikace v PHP a ta administratorska cast je v Pythonu s GTK, normalni
X-kova aplikace. klidne bych vam to dal, ale ja jsem to psal pro jednu
firmu a ty mi to zaplatili, tak nevim :)
co se tyka nejake te SPAMove kontroly, jak psal kolega v dalsi reakci na
vas, tak pokud vim i spamassassin zvladne mit virtualni konfiguraci v
LDAPu. nicmene osobne spamassassin nepovazuji na prilis vykonny system,
me prilis nevyhovoval. je to vlastne heuristicky analyzator se spoustou
doplnku, vcetne statisticke analyzy (bayesovske filtry). rekl bych, ze
statisticka analyza ma ze vsech kontextovych nejlepsi vysledky. osobne se
mi velice osvedcil bogofilter, zejmena pro svuj vykon. je to pouze
statisticky analyzator a zadne dalsi veci jako
heuristicka analyza, kolaborativni site (DCC, Razor), RBL. to je vsechno v
assassinu, samozrejme se to da vypnout. ale bayesovsky filtr v assassinu
me prilis neuspokojil, to bogofilter................... :) pokud ho dobre
natrenujete, ziskate velice kvalitni a rychly statisticky filtr, me dava
velice slusne vysledky. samozrejme ho pouzivam pouze k oznacovani a
nastaveni je globalni. nevim jak vy, ale ja si jen tezko dokazu
predstavit, ze moji emajlovi uzivatele sami trenuji databazi spamu a hamu, nebo jeste
nastavuji dalsi veci jako v assassinu blacklisty, whitelisty, skorovani
jedotlivych testu atd. to je u me utopie :) filtr jsem natrenoval na volne
pristupne databaze s tim, ze jeden povereny uzivatel syster "dotrenovava"
o spamy, kteri mu jednotlivi uzivatele bouncuji na specialni ucet. zatim
to funguje celkem dobre a uspesne. konkretni udaje samozrejme nemam.
system prijima kolem 100 000 mailu denne.