postfix pro lokalni domenu

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Pátek Prosinec 2 04:55:41 CET 2005

oldfrog wrote:
> Neptal jsem se rovnou v c.c.m.sendmail, protoze se mi jevi konference
> pomerne mrtva, posledni dotaz vidim z 9.11. 2005. Napravil jsem to
> vsak - viz. dotaz 'postfix a doplnovani domen'.

No, nevim o jakem listu je rec, ale ten sendmail na linux.cz, ktery ja
odebiram, byl urcite zivy i po 9.11.

> Dokumentaci jsem cetl, konktretne jsem si prolistoval
>
>    http://www.postfix.org/STANDARD_CONFIGURATION_README.html#local_network
>    http://www.postfix.org/ADDRESS_REWRITING_README.html
>    http://www.postfix.org/rewrite.html

S tou dokumentaci jste to koukam opravdu neprehnal. Viz postconf(5)

append_dot_mydomain (default: yes)
	Append the string ".$mydomain" to addresses that have no
	".domain" information.
	This feature is enabled by default. If disabled, users will not
	be able to send mail to "user na partialdomainname" but will have
	to specify full domain names instead.

Tj. vychozi chovani postfixu je takove, ze doplni ".$mydomain" za adresu
user na partialdomainname, kde partialdomainname pozna tak, ze neobsahuje
tecky. (Pribuzna option append_at_myorigin ridi doplnovani, pokud je v
adrese jen jmeno bez zavinace.)

Je fakt, ze pokud dorucujete rovnou na TLD, tak neni moc jak poznat, ze
to je uz plne kvalifikovane jmeno. Reseni je troji

1) pouzit i na tu lokalni domenu nejake jmeno s teckou (firma.priv), coz
je asi to nejlepsi, co muzete udelat

2) dusledne vsude psat adresy ve forme user na firma. (i kdyz je riziko, ze
nekdo po ceste tu tecku na konci odstrani)

3) vypnout append_dot_mydomain a zkontrolovat si, ze se tim nerozbije
neco jineho

-- Honza Houstek

P.S. Cc: i primo na vasi adresu, neb s prijmem tohoto listu mate zjevne
nejake problemy.