sendmail :Transient parse error

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pátek Prosinec 9 14:34:50 CET 2005

Přeji krásný den !

Mám drobný problém se sendmailem - zůstávjí mu viset některé maily ve
frontě. Při pokusu o ruční doručení ohlásí :

Running /var/spool/mqueue/jB9DHHiJ019923 (sequence 12 of 12)
steelcs.co.uk: Name server timeout
<xyz na steelcs.co.uk>... Transient parse error -- message queued for
future delivery

Podle
http://www.brandonhutchinson.com/host_map__lookup_(domain)__deferred.html
jsem našel, že se sendmailu nepovedlo najít A záznam, takže doručení
pozdržel.

Skutečně:

# host -t A steelcs.co.uk
Host steelcs.co.uk not found: 2(SERVFAIL)

Dotaz:
Je takové chování správné ? Doména sice není dostupná (ani A záznam ani
MX záznam s prioritou 0 - tedy cílová, ale :

# host -t MX steelcs.co.uk
steelcs.co.uk mail is handled by 10 mailforwarding.ukip.com.

Tedy o doručování by se měl postarat tento server, který by si měl poštu
převzít a předat ji koncovému uživateli, až bude dostupný (pokud dobře
chápu prioritu 10).

Jenomže proč to tedy náš sendmail nedoručí ? Proč mu vadí, že neexistuje
A záznam - copak ten je podmínkou pro doručení pošty, když existuje
platný MX záznam ?

Možná se ptám hloupě, ale opravdu mi to není jasné.

Předem děkuji za odpovědi.

MB