Sprava virtualnich uctu pro Postfix

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Pátek Květen 13 09:06:23 CEST 2005

Petr Lascak wrote:
>   Nazdar,
>   ten Dovecot je fakt pouzitelnej? Ja ho zkousel nekdy driv, a prisel
>   mi nejakej ne moc pouzitelnej. Myslis ze ho lze nasadit na tisic
>   uzivatelu?

Mohl by ses vyjádřit nějak méně vágně? "Někdy dřív" znamená kdy, jakou
verzi? Přímo z upstreamu, nebo od nějakého distributora? V jaké
konfiguraci? (Jaká user a passwd databáze, mailbox nebo maildir, SSL
...)? Co znamená "nejakej ne moc pouzitelnej"? To byl pomalý,
nestabilní, postrádal nějaké vlastnosti?

Já z různých důvodů (mezi které např. nepatří údajně lepší výkon) chci
maildir. Nechci UW-IMAP, to je hrozně archaický nástroj. Nechci courier,
neb se mi hrubě nelíbí způsob, jakým je naprogramovaný (konkrétně mě na
něm štve třeba příšerně suboptimálně napsaný TCP server, který se např.
pomocí xinetd dá nahradit jen obtížně). Zbývá ještě Cyrus, který jsem
zatím moc nezkoumal, ale měl jsem dojem, že používá nějaký vlastní
formát schránek a nevím, jak moc by se dal konfigurovat k použití těch
virtuálních účtů.

Dovecot je čistě napsaný, od začátku s ohledem na výkon a bezpečnost.
Snaží se čistě implementovat příslušná RFC bez nejrůznějších odlišností,
kterými se vyznačují ostatní servery. Netáhne si s sebou historii jako
programy, které vznikaly v době, kdy se síťové servery programovaly
úplně jinak. Umí drtivou většinu z toho, co je potřeba (indexy,
server-side sorting, různé namespaces, shared folders ...), má modulární
autentizaci a přizpůsobí se téměř libovolné struktuře fyzického umístění
složek.

Jak velkou zátěž snese zatím nevím, neb jsem ho zatím měl v největším
zatížení, kdy pracovalo cca 40 uživatelů současně s asi 100 IMAP
konexemi, ale jinak jsem zatím neměl jediný problém. Celkový počet těch
virtuálních schránek už je o dost vyšší než 1000.

-- Honza Houštěk