Postfix, ladeni a dalsi veci

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Květen 24 11:06:28 CEST 2005

	Dobry den,

existuje v postfixu nejaky testovaci rezim? Neco jako kdyz v sendmailu
napisu "sendmail -bt", a pak poustim jednotlive adresy do sad pravidel
a vidim, kam se ten mail doruci a jak se ta adresa postupne prepisuje.
Takto mi nezbude nez iterovat vzdycky zmenou konfigurace a testovacim
mailem, ktery obtezuje nevinne lidi, kterym prijde.

	Konkretne chci udelat toto: konfigurace pracovni stanice, chci
aby posilala postu takto:

1. vse co je lokalni (localuser [bez zavinace], localuser na localhost,
localuser na hostname, mozna taky (ale ne nutne) localuser na mojedomena)
dorucovat podle /etc/aliases s tim, ze bych chtel udelat v aliases
neco jako

	bin: root
	named: root
	[ atd. pro vsechny pseudouzivatele, a pak: ]
	root: kas
	kas: kas na mojedomena # a toto bych chtel preposilat podle bodu 3.

1a. neco jako luser_relay: neexistujici "localuser" prepsat na obalkovou
adresu localuser na mojedomena a dorucovat podle MX te domeny (nebo natvrdo
- je to moje domena takze vim ze MX je tam konkretni pevne dany stroj).

2. neco na sms.mobilnioperator.cz preposilat podle MX zaznamu (aby SMSka
s hlasenim o vypadku neceho nebyla zavisla na relayich po ceste).

3. vse ostatni preposilat pres pevne dany smart host (stejny jako v 1a.,
ale muze byt i obecne).

	Snazim se to delat pomoci mapy transport, ale ta zrejme
nejak prebiji ruzna nastaveni jako mydestination, luser_relay a dalsi.
Navic nejsem rozumne schopen udelat ten bod 1 - porad se to dorucuje
pres ten relay z 1a.

	Asi to nejak pujde uchodit, ale fakt by mi pomohlo kdybych
mohl testovat jinak nez posilanim mailu, ctenim maillogu, a zkoumanim
kam to vlastne odeslo a s jakou obalkovou adresou.

	Diky,

-Yenya

-- Yes. CVS is much denser.                                               --
-- CVS is also total crap. So your point is?             --Linus Torvalds --