relay check

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Úterý Srpen 15 20:32:59 CEST 2006

> Je tu jeste jedna moznost - ze za to nemuze sendmail, ale DNS cache.
> Domena billawi.net ma zaregistrovane NS zaznamy, ale tyto DNS servery
> ji neznaji. Je mozne, ze vas DNS server mel nakesovane zaznamy pro
> domenu billawi.net, zatimco cilovy ne a domena byla prave na DNS serverech
> zrusena (treba proto ze se na ni vali proud bounce mailu ;-). Potom se vas
> sendmail spravne rozhodl, ze domena odesilatele je v poradku a sendmail
> prijemce v teze chvili zjistil, ze neni schopen ziskat zaznamy o domene
> odesilatele a proto ho domitl.

to me take napadlo a asi je to jedine logicke vysvetleni pro toto chovani.
Nicmene je mi divne, ze vzdy kdyz takovou domenu vidim ve spoolu a zeptam
se na ni nameserveru, ktery pouziva muj sendmail, tak vzdy mi vrati, ze ma
nejaky problem, tzn. nikdy se mi nepodarilo dostat odpoved o funcknosti
teto domeny z dns cache. Bud ta cache rychle vyprsi nebo je problem jeste
jinde.

> Zkousel jsem pred chvili poslat mail na rex.pohoda.com s adresou odesilatele
> z domeny billawi.net a rovnou jsem dostal odpoved:
>
> 451 4.1.8 Domain of sender address JosephPyGreen na billawi.net does not
> resolve

ano, prave proto jsem zmateny z toho, kdyz se pri testech takove maily
neprijmou a pritom mi jich spousty visi ve spoolu.

Marek Barton