Chyba "554 5.3.5 buildaddr: unknown mailer hub: Unknown error 4294936307"

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Středa Leden 4 11:01:22 CET 2006

Přeji krásný den !

V poslední době je v konferenci trochu mrtvo, ale doufám, že mi tu někdo
dokáže poradit.

Používáme na příchozí i odchozí poštu starou šunku, na které běží RH
(asi 5.2 :) a sendmail-8.8.7-20. Potřeboval bych to nahradit novějším
strojem (FC4, sendmail-8.13.4-2).
Protože je v novější verzi trochu jiná struktura konfiguráku, vypsal
jsem si rozdíly a snažím se je "citlivě" zakomponovat do nového. Přitom
jsem ale narazil na problém, který dost dobře nechápu :

(znaky xxx.yyy nahrazují část z IP adresy, která není podstatná, zzz je
doména o kterou jde, přičemž zmíněný server má přijímat poštu pro
zzz.cz, zzz.com, zzz.biz ..)

Takto jsem se zkusil připojit ze stroje, který je uveden v
/etc/mail/access s "RELAY" :

# telnet 80.xxx.yyy.19 25
Trying 80.xxx.yyy.19...
Connected to 80.xxx.yyy.19.
Escape character is '^]'.
220 mxnew.zzz.cz ESMTP Sendmail 8.13.4/8.13.4; Wed, 4 Jan 2006 10:31:44
+0100
HELO sdf
250 mxnew.zzz.cz Hello smtp.zzz.cz [80.xxx.yyy.13], pleased to meet you
MAIL FROM: sdsdf na zzz.com
554 5.3.5 buildaddr: unknown mailer hub: Unknown error 4294936307

Metodou pokus-omyl jsem zjistil, že toto chování způsobuje v konfiguráku
sendmail.cf následující řádek :

R$+ < @ zzz . com . >        $#hub $@ smtp.zzz.cz $: $1 < @ zzz . com >

Dotazy:
========

Jestli jsem dobře pochopil strukturu "starého" konfiuráku, pak pomocí
těchto pravidel bylo nastaveno "přeposílání" _příchozí_ pošty určené pro
doménu (vlevo) na stroj (vpravo).
Proč se ale toto pravidlo bere v potaz i při pokusu _odeslat_ poštu z
takové domény ?

Co znamená "unknown mailer hub" ? Tento stroj je zmíněn jak v /etc/hosts
tak i v DNS - a navíc se s ním sendmail přivítal "Hello smtp.zzz.cz
[80.xxx.yyy.13], pleased to meet you". Jak je tedy možné, že ho nezná ?

Co znamená "Unknown error 4294936307" ?

Jak by se co nejjednodušším způspbem nastavilo toto chování :

 - přijímej poštu od nebo pro domény prvni,cz, druha,cz, treti,com
 - pokud je odesilatel z vyjmenovaných domén, doruč poštu adresáovi
 - pokud je adresát v doméně prvni.cz, předej poštu na mx.prvni.cz
 - pokud je adresát v doméně druha.cz, předej poštu na mx.druha.cz
 - pokud je adresát v doméně treti.com, předej poštu na mx.treti.cz
 - lokálně nic nedoručuj

Předem díky za tipy - konfigurace sendmailu je pro mě boj s větrnámi
mlýny. Sice chápu jenom malou část z konfiguračních voleb, ale doufám,
že se to brzy zlepší :)