Chyba "554 5.3.5 buildaddr: unknown mailer hub: Unknown error 4294936307"

Kilian Igor Igor.Kilian na infogas.sk
Čtvrtek Leden 5 11:57:29 CET 2006

Predpokladam, ze vsetky konfiguracne subory sendmailu sa
nachadzaju v /etc/mail.

> Dotazy:
> ========

> Jak by se co nejjednodušším způspbem nastavilo toto chování :
>
>  - přijímej poštu od nebo pro domény prvni,cz, druha,cz, treti,com

Cize pre dane domeny je to RELAY, takze treba to zapisat
do suboru access:
prvni.cz	RELAY
druha.cz	RELAY
treti.cz	RELAY

>  - pokud je odesilatel z vyjmenovaných domén, doruč poštu adresáovi

Ak MX zaznamy su spravne, tak mailer (kedze sa pre dane domeny stal relay)
doruci spravne maily a netreba nastavovat mailertable

>  - pokud je adresát v doméně prvni.cz, předej poštu na mx.prvni.cz
>  - pokud je adresát v doméně druha.cz, předej poštu na mx.druha.cz
>  - pokud je adresát v doméně treti.com, předej poštu na mx.treti.cz

tu by som pouzil mailertbale, ak mx zaznamy dany mailovy server sam nevie
vyriesit napr.:
prvni.cz	smtp:mx.prvni.cz
druha.cz	smtp:[123.123.123.123]
treti.cz	smtp:mx.treti.cz
.		smtp:mailhub.moj.cz

Ta bodka znamena vsetko ostatne posielaj na mailovy server mailhub.moj.cz.
Ak to clovek nepotrebuje staci tam uviest len to co treba.

>  - lokálně nic nedoručuj

Tak ja by som sa pozrel do sendmail.mc upravil ho na svoju podobu a potom
vygeneroval sendmail.cf. To je dobre spravit ako prve. Tam je napr. zadane,
ze sendmail podporuje mailertable a vela inych veci. Ten povodny sendmail.mc
je dobre si odlozit a porovnavat potom aj medzi sebou sendmail.cf, ktore sa
vygeneruju roznymi sendmail.mc. Pre toto treba mat nainstalovany balicek
sendmail-cf a zda sa mi, ze este m4.

Igor