Filtrování spojení

Vladimír Solnický vs-ml na email.cz
Úterý Červen 27 11:39:36 CEST 2006

27. 6. 2006 napsal(a) Honza Vrbata na téma ,Re: Filtrování spojení`:

> takovato a podobna reseni jsou urcite nekorektni. totez plati o ruznych

Greylisting asi jo, nestudoval jsem to, protože se mi nelíbí a tak ho
stejně nepoužívám. Minimálně by, pokud by ho používali všichni zrušil
rychlost doručování (a také svoji funkčnost, protože spameři by pak
museli implementovat opakované zasílání).

> kontrolach existence a zaznamu pro polozku helo, nebo kontrola mx zaznamu v
> obalkove hlavicce mail from. ono se totiz v rfc nerika, ze v helo ma byt fqdn
> existujiciho pocitace, nebo ze mail from ma obsahovat existrujici adresu.
> pokud vim jsou tam jen pozadavky syntaktickeho razu.

Tohle není pravda. Tento rozšířený omyl jsem v této konferenci vyvracel už
v roce 2001 a tak jen přikládám svoji tehdejší reakci jako přílohu.

> cili neni zahodno provadet restrikce prijimani posty na zaklade techto veci.
> je pravda, ze rada mta se takhle bohuzel chova.

Jelikož je to korektní, je to oprávněná kontrola a pokud to odesílatel
porušuje, je to nefunkčnost jeho systému. Záleží pak jen na mně, jak moc
chci přijímat od nekorektních systémů. Praxe ukázala, že přístup
s liberálním příjímáním všeho, co se dá, funguje jen v kooperativním
prostředí; pokud se najde dostatečně velká a vlivná skupina výrobců SW,
která bude na toto pravidlo hřešit (a bude mít nebo rychle získá
dostatečný podíl uživatelů svého řešení), stanou se standardy jen cáry
papíru a tedy je nutné mít určité hranice, co se vleze do mé liberálnosti
a co už ne. Příkladem z praxe, pokud se nepletu jsou hlavičky In-Reply-To:
a References: v odpovědích a MS Outlook. V podstatě dnes tyto hlavičky
nelze použít k trasování vzájemných závislostí dopisů, protože ve většině
pošty, pokud nejde o specifické komunity, tyto hlavičky vůbec nejsou.

> jak ale rika kolega, je mozne tyto informace a udaje pouzivat jako pomocne
> informativni hodnoty pro dalsi rozhodovani a pripadne penalizace prijimanych
> majlu ve spojeni s dalsimi metodami, jako je ten greylist.

Jak jsem psal, kontrola parametru HELO/EHLO je čistá. O greylistingu se dá
minimálně říci, že něco řeší jen v případě nedostatečné rozšířenosti.
Takže je to obráceně.

S pozdravem

V. S.

P. S.  Přiložená původní odpověď do konference:

--
Vladimír Solnický (Vladimir Solnicky in ASCII)
Píši pouze za sebe / Speaking for myself only ...